Alkatrészvilág

Mercedes a kezdetektől

2016. augusztus 15. 14:03 - Carvic

Egy legenda született meg, amikor 1901. március 22-én leszállította a Daimler-Motor Társaság az első Mercedes 35 PS járművet.

Karl Benz mérnök, 1883-ban alapította meg a saját vállalkozását Mannheimben. Itt készült az első háromkerekű jármű, Benz-Dreirad, ezt 1886. január 29-én be is jegyeztették a Szabadalmi Hivatalban. Ezt a napot az autó születésnapjaként is számon tartják, hiszen ez a jármű, mint a világ első autója egy teljesen önálló, új konstrukció volt.

56313609_m.jpg

Gottlieb Daimler 1872-től Otto gázmotorgyárában dolgozott műszaki igazgatóként. Az Otto által 1876-ben szabadalmaztatott négyütemű motor fejlesztésén és a sorozatgyártásra alkalmassá tételén dolgoztak barátjával, Wilhelm Maybachal.

Daimler, barátjával együtt 1882-ben elhagyta az Otto gyárat és önállóan dolgozott tovább. 1885-ben készült el egy jármű hajtására alkalmas motor, melyet először kerékpárba építettek be, majd egy évvel később már négykerekűbe. Ez már automobil volt.

Akiről nem sokan tudnak, de nélküle nem jöhetett volna létre a Mercedes márkanév, Emil Jellinek. Ő az Osztrák-Magyar Monarchia nizzai főkonzulja volt, mindemellett gazdag ember, aki az automobilizmus nagy támogatója volt. Először, mint vevő állt kapcsolatban a Daimler-Motor Társasággal, de később értékesítőként lett partnere. 1900 áprilisában Jellinek megrendelt 36 darab kocsit Maybachtól, mely akkor óriási darabszám volt. Jellinek kért műszaki változtatásokat is, alacsonyabb és hosszabb tengelytávú kocsikat, emellett pedig lánya, Mercedes nevét kérte márkanévként. Az első új autó november 22-én készült el és már 36 lóerős volt. Még Rockefeller is rendelt ebből a típusból.

A DMG 1902-ben védette le a márkanevet, így megszületett a ma mindenki által ismert Mercedes.

Daimler sajnos ezt már nem érhette meg, 1900. március 6-án, 65 éves korában elhunyt.

Daimlertől ered a háromágú csillag is, melynek története, hogy egy képeslapot küldött a családjának, melyen háromágú csillaggal jelölte a lakhelyét. Később fiai a motorizáció szimbólumaként védették le, mint márkajelet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alkatresz.blog.hu/api/trackback/id/tr3610411848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása