Alkatrészvilág

Olajcsere vagy motorcsere?

2016. június 17. 10:23 - Carvic

Ha az autónknál az olajcserén akarunk spórolni, nagyobb kárt csinálunk, mint hasznot. Ezt tudják is az autótulajdonosok, mégsem tartják be sokan a 10 ezer kilométerenkénti olajcserét. A gyárak sok esetben 30 ezer kilométerenként javasolják az olajcserét, de ez részben igaz. Az előírt csereperiódus a motor újkorában megfelelő. Öreg motornál nem baj, ha rövidítjük az olajcsere periódust. Az olajcsere időszakát ekkor már jó, ha 30%-kal csökkentjük az új autóhoz javasolthoz képest. 

4097360_m.jpg

Ha az autónkban van már néhány százezer kilométer, akkor a motor jobban szennyezi az olajat, ezért szükséges a rövidebb olajcsere periódus. De mi is történik, ha nem tesszük? A szennyezett olaj lerakódik, így szűkebbé teszi az olajjáratokat, a motor túlmelegedik, így felgyorsul a koksz képződés is és szépen lassan kivégzi a motort. 

Lényeges, hogy az előírt olajat töltsük bele. Az autógyártók minden egyes motorhoz megadják a hozzá megfelelő olajat, tekintettel a viszkozitásra és a minőségre. Ezért nagyon fontos, hogy a kenőanyag kiválasztásánál figyeljünk az autógyártó előírásaira és olyan olajat válasszunk a cseréhez, amely megfelelő.  

Nagyon fontos, hogy nem csak az olajat kell cserélni, hanem – mivel a szennyeződések nagy részét az olajszűrő felfogja, ezért – szükségszerű az olajszűrőt is kicserélni. Ha pedig már úgyis dolgozunk vele, cseréljük ki a levegőszűrőt is. Ezt pedig azért jó, ha megtesszük, mert ha tiszta a légszűrőnk, akkor a tökéletes üzemanyag égetéshez szükséges levegőmennyiséget megkapja a motor. Ezzel megelőzhetjük a motor teljesítményének romlását és az üzemanyag fogyasztás növekedését is.

Az autónak szüksége van a karbantartásra, használati tárgy, kopó alkatrészekkel, a megfelelő időben végzett olajcserével évekkel vagy kilométerekkel hosszabbítjuk meg a motor élettartamát. Nem mellékes szempont, hogy így megelőzhető egy-egy drágább részegység cseréje vagy javítása is.

Ha bizonyos időközönként ellenőrizzük az olajszintet, akkor sokat tettünk azért, hogy az autónk sokáig jól működjön. 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkatresz.blog.hu/api/trackback/id/tr728816392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZON 2016.06.17. 11:33:24

Ami még nagyon fontos lenne - de nagyon sokan nem törődnek vele, sőt szerelők is "úri huncutságnak" tartják - az a fagyálló folyadék háromévente történő cseréje. Az elöregedett, összetételében megváltozott hűtőfolyadék nagyon komoly motorkárosodás okozója lehet, ismerettségi körömben két ilyen esetről is hallottam.

Medgar 2016.06.17. 11:59:38

"A gyárak sok esetben 30 ezer kilométerenként javasolják az olajcserét" -> adott használati körülmények között, ha ezek nem teljesülnek az összes gyártó max 15 000 km-es olajcserét ír elő.

Csupán az egybites tulaj eddig nem jut el a kezelési kézikönyvben....

zorg2 2016.06.17. 12:15:15

A 30000-es olajcsere marketing fogás. Nekik nem fáj, ha 2-300000 km után széthullik a motor. Vegyél másikat! Az új autó vásárlójánál nem fog problémát okozni, de a 2. 3. tulajnak a gatyája is rámegy...
Különösen erős dízelnél még a 15000 se túl gyakori a nem túl izmos szűrőrendszereknek köszönhetően.

bubosvocsok2 2016.06.17. 13:52:23

Arról nem is beszélve, hogy elvileg 12 havonta le kéne cserélni akkor is, ha a 15 000 km vagy akármennyi nem jött még össze...
De mindenki csak a kilométert nézi...

Bambano 2016.06.17. 14:41:54

és ha már úgyis szétborítottad az autót, meg megcsináltad a nagy koszt (vagy gyalogkakukká tetted magad egy fél napra), akkor cseréld már ki az üzemanyag szűrőt is... oké, hogy a poszt az olajról akart eredetileg szólni.

az üzemanyagszűrő párezer forint, szakember simán kicseréli annyi idő alatt, amíg kifolyik az olaj. normális helyen az olajat veszélyes hulladékként kezelik, tehát összegyűjtik, nem a földre csurog. ahova én hordtam a szekeret, ott felemelték és alátoltak egy nagy hordót, abba csurgott. mivel fel van emelve, az üzemanyagszűrőhöz is hozzá lehet férni.

gyászhuszár 2016.06.17. 16:58:43

Sajnos ismerek olyan szerelot aki 20 eve nyomja az ipart es meg sosem cserelt olajat. Hanyinger az ilyen de ezzel is kalkulalni kell sajnos. Gondolom 10bol 2en cserelik sajat maguk..
süti beállítások módosítása