Az egy hónappal ezelőtti Mitsubishi Motors-botrány után ezúttal Japán negyedik legnagyobb autógyártója, a Suzuki közölte, hogy nem szabályos mérési módszereket alkalmazott több mint 2 millió autó esetében...
... egészen pontosan 2,1 millió gépjármű érintett, de hát ilyen mennyiségnél az a plusz 100 ezer már csak hab a tortán.
Ilyen az, ha nem hivatalos a mérés
A Suzuki által kiadott hivatalos közleményből megtudhatjuk, hogy a károsanyag-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás mérése a gyár által bevezetett, nem hivatalos módszerrel történt.
Az adatok csak kis mértékben térnek el a törvényileg szabályozott mérések értékétől, de ez nem változtat a lényegen: a végén valahogy nem jött ki a matek.
Mi a helyzet a magyarokkal?
Jogosan merülhet fel kérdés a boldog hazai Suzuki-tulajdonosokban, hogy a fent említettek ugyanúgy vonatkoznak-e a nálunk forgalomba került járművekre?
A Suzuki által gyártott modellek ugyanis éppen az elődeik árnyékából próbálnak kilépni azzal, hogy a népautós álarcot egyre jobban levetve igyekeznek minőségi autókat piacra dobni.
A válasz mindenesetre megnyugtató: a botrány kizárólag a Japánban gyártott és forgalmazott autókra vonatkozik. Magyarország érintetlen, legalábbis úgy tűnik...
Veszteség a tokiói tőzsdén
A történtek természetesen a tokiói tőzsde eredményeit is befolyásolták: 15 százalékot esett a Suzuki-részvények értéke.
Öröm az ürömben, hogy azóta sikerült egy kicsit kozmetikázni, és a veszteség már "csak" 9 százalékos.
A sajtótájékoztatón elhangzott…
A gyár elnök-tulajdonosa, Suzuki Osamu sajtótájékoztatón fejtette ki a japán közlekedési minisztérium által elrendelt vizsgálat eredményeit, és sajnálatát fejezte ki a történtek miatt. Nem hiába, a japánok a jó modorukról ismertek.
Ennek ellenére a cég, amely 2010 óta alkalmazott saját tesztelési módszereket bizonyos modelleken, szükségtelennek tartja az adatok módosítását.
Hogy mire számíthatunk ezek után? A kormány nyomására a többi autógyárnak is módosítania kell a nem megfelelően mért adatokat. Kíváncsian várjuk az eredményeket…