Alkatrészvilág

10 dolog, ami a legjobban felidegesít vezetés közben

2016. június 15. 11:49 - Cromax Autó

3343167_l.jpg 

Emberek vagyunk, tehát kis túlzással élve elég sok minden fel tud minket idegesíteni a különböző stresszes helyzetekben.

Márpedig a vezetés épp egy ilyen szituáció, amikor az amúgy is ideget próbáló folyamatot megbolondít néhány őrjítő külső tényező:

az előtted tötymörgő sofőrkolléga,

a piros jelzés ellenére lelépő gyalogos,

a dugós szakaszokat földutakon kikerülő pofátlan,

vagy a mellékútról szűkösen eléd kikanyarodó autós.

Ijesztő lenne megszámolni, hogy egy-egy út során hányszor megy fel bennünk a pumpa (ha akarjuk, ha nem!), és hogy ez mennyivel növeli a szívinfarktus vagy agyvérzés kockázatát.

Valószínűleg olyan szám jönne ki, amit kivétel nélkül mindannyiunkat megijesztene. És mi mégis vezetünk tovább...

10 dolog, amit utálunk benned, autóvezetés!

Listázni nem mindig szép dolog, de most úgy éreztük, hogy ez a felsorolás tanulságos is lehet.

Nem azért, mert ettől majd kevesebb lesz a volán mögötti őrjöngés, hanem azért, mert az ellenséget ismerni sosem hátrány.

A mi kis tízes listánk ettől függetlenül persze szubjektív, és bizonyára van olyan pont, ami egyeseket hidegen hagy, másokat esetleg ezektől független dolgok idegesítenek fel, de a lényeg ettől még nem változik:

A felsorolt dolgokat nagy eséllyel a legtöbb autós nem szereti!

A németeknél készítettek korábban egy felmérést, de hát Deutschland az Deutschland, ezért bár beépítettük az ő tapasztalataikat, igyekeztünk a magyar utak sajátosságait is figyelembe venni.

Tessék hát, a tízes lista:

1. Irányváltási szándék jelzésének elmulasztása

Azaz: nem indexel a kolléga.

A KRESZ ugyebár kimondja, hogy annak, aki járművével irányt szeretne változtatni, annak az „irányváltoztatást... a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jeleznie”, és a szabályozás nem ad mentességet bizonyos autótípusoknak vagy márkáknak.

Mégis, vannak még bőven olyanok, akik egy szimpla kanyarodás vagy sávváltás előtt elfelejtik kitenni az indexet. Nem szeretjük, mert az elénk vagy az előlünk mozduló autó váratlan helyzetet okoz.

A követési távolság betartása miatt az előbbi még kisebb baj, mint például a Vácin elénk manőverező jóbarát, aki a saját tükréből úgy ítélte meg, hogy még befér, aztán fékezés és édesanyák emlegetése lett a vége.

Azokról ne is beszéljünk, akik körforgalomból kifelé nem jelzik a távozás szándékát, mert nekik a Pokolban külön üstöt tartogatnak, és nem a néhány másodperces plusz várakozás, hanem a tisztelet és odafigyelés hiánya miatt.

A közlekedés egy „tömegsport”, amiben együtt veszünk részt, és ami kevesebb stresszt okozna, ha az emberek többsége egyrészt türelmesebb lenne, másrészt odafigyelne a másikra.

A szupertraffik üzembe helyezése óta amúgy tudvalevő, hogy az index használatának elmulasztása 15 ezer forintos büntetést vonhat maga után. Persze akkor, ha a szabálytalankodót lefülelik.

2. A pofátlanul furakodó autósok

A közlekedés törvénye kimondja, hogy minden feltorlódott sáv esetében lesz legalább egy (de inkább több) autós, aki bár korábban megtehette volna, mégis a lehető legkésőbb és legtöbb métert nyerve akar befurakodni a gépjárművek oszlopába.

Az ember bemanőverez szépen a lekanyarodó sávba, számolja a másodperceket (tudván, meddig tart a zöld), a kocsik megindulnak, és mielőtt pisloghatnánk, elhúz mellettünk a sietős, aki kicentizve a helyet, becsapja az orrát a szabad területre, mert hát ő is le akar kanyarodni.

A mögötte lévők (veled együtt) meg szépen fékeznek, lassul a kocsik oszlopa, és jön a következő piros, te pedig tudod, hogy bár még átfértél volna a zöldön, de most megint várhatsz.

Hogy miért bosszant fel? Azért, mert a te időd ugyanannyit ér, és te nem voltál pofátlan, ezért kivártad a sorod.

Számtalan kétsávosról egysávosra váltó útszakasznál elkerülhetők lennének a torlódások, ha az autósok időben megkezdenék a besorolást, és nem az utolsó pillanatban tartanák fel a korrektül haladókat.

Félreértés ne essék: van az a helyzet, amikor még a legtürelmetlenebb autósnak is el kell egy ilyet fogadnia, hiszen előfordulhat, hogy egy pofátlannak tűnő vezető későn kapcsolt, rutintalan vagy csak nem ismeri a környéket.

Éppen ezért a „rágyorsítok és nem engedem be” típusú hozzáállás sem korrekt.

3. Az anyósülés rémei

Vagyis azok az emberek, aki beülnek mellénk, és akikről úgy érezzük, hogy nem érzik át a helyzet súlyát.

Azt, hogy ők a mi vendégünk.

Egy közvélemény-kutatás szerint az autóvezetők 39 százaléka nem szereti, ha az utas a rádió hangerejével vagy a konzol más pontjával szórakozik, és 38 százalékot az is felnyomja agyilag, ha a mellette ülő beleszól a vezetésbe (például figyelmezteti egy közelgő - állítólagos - veszélyre).

Valószínűleg sokan ismerik, sőt, osztják a lentebb látható szólás mondanivalóját:

Kuka utas! Vésd az észbe, ne szólj bele a vezetésbe!”

4. A belső sávozók, egymás mellett párhuzamosan haladók

A KRESZ a következőket mondja ki:

Több forgalmi sáv esetén a külső forgalmi sávban kell közlekedni, más sávra csak előzés céljából lehet ráhajtani. Kapaszkodósáv vagy gyorsító- és lassítósáv nem számít, azokat figyelmen kívül lehet hagyni ebben az esetben.

Bizonyos esetekben nem vétek a belső sávban maradni (3500 kg alatt akkor, ha több gépjárművet előzünk, vagy épp annyira sűrű a forgalom, hogy nem tudunk visszatérni a külső sávba).

Több mint két forgalmi sáv esetén a második forgalmi sávban is lehet közlekedni.

Lakott területen belül a belső sáv használható, ha nem akadályozza a sofőr a mögötte gyorsabban haladókat.

Autópályán tehát egyszerűbb a helyzet, mégis, ott sincs közlekedés hasonló jellegű konfliktusok nélkül. Sokan a belső sávot tartós közlekedésre használják, ezzel pedig megnehezítik a gyorsabban (de még szabályosan) haladókat.

Városban (például a Váci úton) gyakran találkozunk belső sávban 50-el vagy 60-nal haladókkal, és ha mi mögötte épp 70-nel szeretnénk menni, akkor az akadályozás ilyen esetben már KRESZ-szabályt szeg.

És felviszi a pumpát. Furcsa látni, hogy a külső sávokban jobban lehet haladni, mint a tempós közlekedést lehetővé tevő belsőben.

5. Az ostobán vagy bunkón parkolók

A hiper parkolójában vagy az út szélén; a bevásárlóközpontban vagy a szűk utcában a forgalmat zavarva; esetleg árut szállítva a külső sávban.

Szinte mindegy, mert millió változata van, és leírni se tudnánk az összest, de a lényegen ez nem változtat: azt érzed, hogy nem tisztel téged a másik, aki nem tudta rendesen lerakni a verdáját.

Nem mellékesen akadályoz: abban, hogy szabályosan parkolj mellette, vagy épp abban, hogy elhaladj a közlekedésre kijelölt úton.

Az esetek többségében ide tartoznak az utasokat kirakó vagy váró taxisok is, akik ugye ilyenkor ráérnek, máskor meg épp ők azok, akik sietnek (lásd 2-es pont).

6. A biciklisek

Az utakon papíron egyenrangú felek közlekednek: mindnek joga van eljutni A-ból B pontba,legfeljebb más és más szabályok vonatkoznak rájuk.

Kiutálni valakit, mert ő épp biciklivel vagy egy régi tragaccsal szöszöl előttünk, nem szép dolog, de ettől sajnos a helyzet még igaz:

Az autósok többsége nem szíveli a kerékpárosokat.

Célszerű erről majd külön cikkben foglalkozni majd, hiszen érdekes, hogy mi lehet eme utálat hátterében.

Az, hogy elveszik előlünk, autósok elől a kényelmes közlekedés lehetőségét? Hiszen folyton előzgetni kell őket, meg lassítani, ha elénk kerülnek...

Az, hogy sokan úgy hiszik, nekik mindent szabad? Hiszen néhányan piros lámpán haladnak át, szabálytalanul kanyarodnak, cikáznak a sávok között, stb.

Az, hogy gyakran akkor is az úttesten haladnak, amikor felfestett bicikliút van? Ja, mert kifogást az mindig találnak, hogy miért nem azon tekernek...

A végeredmény persze ugyanaz: gyakran kisebb harcot látunk az utakon egy-egy kerékpáros és autós között, és a feszültség sajnos folyamatosan. Ennek a vége gyakran súlyos, életet veszélyeztető baleset.

7. A dudálók

A fentebb már említett német felmérésben is ott van a dudálás és a dudálók népes tábora. Ők azok, akik a lehető legtöbb szituációra így reagálnak, és akik a jó csajokat is valószínűleg így köszöntik egy tempós haladás során, lehúzott ablakból történő kikönyöklés közben.

Nem tudni, hogy ők dudára feküdt tenyérrel születnek, még az is lehet, hogy igazuk van, de sokakat zavarnak azok, akik indokolatlanul használják ezt a szignált.

8. A zöldnél lassan indulók és a traffi előtt 40-re lassítók

Nem mindegyik lámpa tart ki 60 másodpercig, sok bizony 10-20 másodpercet sem enged az autósoknak, ezért minden pillanat számít.

Éppen ezért kiemelt utálat övezi azokat, akik a lámpa zöldre váltása után kezdnek el gondolkodni, hogy akkor most sebességbe kellene-e rakni az autót vagy sem.

Senki nem mondja, hogy lenyomott kuplungpedállal kell várakozni, hiszen annak komoly szervizköltségei is lehetnek a kuplung gyakoribb cseréje miatt, viszont aki egy lámpára váró sor elején áll, az igenis figyeljen oda.

Ha gyakran közlekedsz egy adott útvonalon, akkor nagy eséllyel már tudod, hogy mennyi idő múlva, vagy melyik sáv engedése után vált zöldre a te lámpád, ezért ha felkészülsz és a lehető leggyorsabban el tudsz indulni, azt a hátrébb állók nagyon megköszönik.

Ugyanez érvényes az ismert (szuper)traffik helyének elérése előtt 70-ről vagy 90-ről drasztikusan lefékezőkre is. Az autók sebességmérője mindig csal, a traffik sem büntetnek 1-2 km/h-s túllépés esetén (sőt, gyakran 10-15 százalék alatt sem), ezért nem kell a fékbe taposni, mert annak torlódás csak a vége.

Talán ide sorolhatjuk a forgalom ritmusánál lassabban haladókat is, merthogy a túlzásba vitt óvatoskodás egyrészt szintén KRESZ-ellenes magatartás, másrészt a csigalassúság ugyanolyan veszélyes tud lenni, mint a gyorshajtás.

9. A nyáron lehúzott ablaknál hangosan zenét hallgatók

Az említett német felmérésben 23 százalék jelölte meg, hogy idegesíti a másik autójából bömbölő zene.

Hangsúlyozzuk ki: a bömbölő zene.

Nincs azzal semmi gond, ha valaki élvezi a nyarat és a szabadságot. Az már kicsit viszont irritáló, ha mindezt olyan hangerővel teszi, ami a holtakat is felkelti.

10. A fenekedre tapadók

Kevesen kultiválják, ha normális tempóban haladva egy másik autós úgy a fenekébe tapad, hogy annak még a reflektorait sem lehet látni. Az ember ilyenkor lelki szemei előtt látja a mögötte haladó kocsiban ordibáló türelmetlen kollégát, pedig 70-es táblánál már ő is 75-tel megy az egysávos úton.

Ez nem azért kellemetlen, mert udvariatlannak tűnik a másik popsiját ilyen közelről bámulni, hanem azért, mert balesetveszélyes.

Aki nem hallott a féktávolságról és reakcióidőről, az sürgősen pótolja be a hiányosságot.

+1: A mobilozók

SMS-ezők, vezetés közben mobilt bámulók, esetleg fél kézzel telefont szorítók, másik kézzel rádiót tekergetők! TEGYÉTEK LE azt a készüléket!

Hogy miért? Azért, mert balesetveszélyes, és mert nem csak a saját életekkel játszotok!

 

 

 

69 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkatresz.blog.hu/api/trackback/id/tr128811700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ghck 2016.06.16. 10:00:12

"Számtalan kétsávosról egysávosra váltó útszakasznál elkerülhetők lennének a torlódások, ha az autósok időben megkezdenék a besorolást, és nem az utolsó pillanatban tartanák fel a korrektül haladókat."
A kétsávos azért kétsávos, hogy kihasználjuk mindkét sávot, a végén meg zipzározzunk. Az, hogy te félsz a zipzározástól, még nem a többiek bunkósága...

metal · http://electric.blog.hu 2016.06.16. 10:04:21

A poszt nagy része jogos, de ennél nagyobb baromságot ritkán írnak le:
"Számtalan kétsávosról egysávosra váltó útszakasznál elkerülhetők lennének a torlódások, ha az autósok időben megkezdenék a besorolást, és nem az utolsó pillanatban tartanák fel a korrektül haladókat."

Pont akkor haladna leggyorsabban a forgalom, ha mindenki elmenne a megszűnés pontjáig, és ott cipzár alakban besorolnának az autók.

Kivlov 2016.06.16. 10:05:33

a 10 cm-re a s*ggedben jövők megérdelenének egy satu féket, ha nem sajnálnám a saját járgányt.
meg a sávok között folyamatosan jaszkarizók is.

Szakyster 2016.06.16. 10:05:59

@ghck: A zipzárazás egy túlhypeolt dolog. Persze, jobb annál, minthogy tülekedjenek és kiszorítóst játszanak a népek, de sokkal-sokkal rosszabb, mintha mindenki időben besorolna. Ráadásul a cikkben még csak nem is megszűnő sávról van szó, hanem amikor a kanyarodó sávban tolakodnak előre az emberek a lámpánál.

hordalek 2016.06.16. 10:14:07

Győrben van egy bevezető szakasz ami kétszer két sávos és ami egy körforgalom előtt beszűkült egy sávosra. Öröm volt nézni a kilométeres torlódást a belső sávban, holott a külső teljesen üres volt. Én rendszeresen a szélsőben elmentem a körforgalomig, ahol index balra és szépen besoroltam. Volt aki mutogatott meg erősködött hogy nem enged be, de sokszor annyira belemerült a mutogatásba, hogy nem nézte ez előtte elindulót. Én meg szépen besoroltam elé....azt a sok vörös fejet :) Mára megoldódott a probléma mert a körforgalom két sávos lett. Érdekes, a dugók is megszűntek.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2016.06.16. 10:22:54

Hát ez nem tudom, miért "címlapsztori", gyakorlatilag közhely az egész, a szerkesztés is elég csapnivaló.
@Szakyster: Miért is jó, hogy mindenki egy sávban tolong, a másik sáv meg kong üresen?

bunkó · http://bunko.blog.hu 2016.06.16. 10:24:22

A legidegesítőbbek közül kimaradtak az udvarias parasztok, akik képesek bármikor megállítani a főútvonalon mögöttük haladó száz autót azért, hogy maguk elé beengedhessenek egy, az alárendelt mellékúton éppen akkor odaérő kocsit.. És nem fogja fel a bunkója, hogy miért nyomják a dudát mögötte tízen. Azért, mert nem véletlenül van a főútvonalnak elsőbbsége, amit ő most felülbírált önhatalmúlag. Azt hiszi a paraszt, hogy ő most jófej volt, mert beengedett valakit maga elé, miközben valójában bunkó volt, mert feltartott kétszáz embert. Az oldalról éppen akkor odaérkező autós pedig 15 másodperc múlva amúgy is be tudott volna sorolni a főútvonalra.

Duplán paraszt az, aki csak egy-két mögötte haladót tart fel az udvariaskodással, hiszen a mellékúton várakozó autós 6 másodperccel később az ő segítsége nélkül is fel tudott volna hajtani a főútvonalra.

padisah 2016.06.16. 10:33:29

én bringázok is meg autózok is, talán kicsit többet megyek bringával mint autóval

bringás szemmel a két legidegesítőbb dolog amit autósok csinálnak, az a parkolás a kerékpár sávra, vagy sávba, amivel még a kiépített infrastruktúra is értelmetlenné válik, mert csak bekényszerítenek az autó sávjába

Ez akkor is így van, amikor nincs felfestett jelzés, elég széles lenne az úttest a kerékpár előzéséhez sávon belül, de valakinek muszáj volt odaparkolnia

a másik legidegesítőbb autós viselkedés, az az önkéntes rendőr aki vörös fejjel, a bringás közlekedési viszonyokról semmit sem tudva ordít hogy takarodj a járdán vezetett kerékpárútra, na az ilyeneket legszívesebben kirángatnám a kocsiból és a helyszínen vennék rajta elégtételt

autóból nézve az a bringában az idegesítő, hogy szűk a sáv, nem tudom sávon belül megelőzni, őt esetleg az út mellett parkolók beterelik középre, és kénytelen vagyok az ő sebességére lassítani hogy elengedjem a szembe jövőket - ez leginkább az infrastruktúra meg a parkolók hibája

A másik amitől rettegek, hogy egyszer jobbra kanyarodáskor el fogok ütni egy bringást, mert hátulról jön, nem látom be az útszakaszt, ő meg egyenesen menne tovább, és nekem egyszerűen nincs időm elég alaposan meggyőződni arról hogy biztosan nem jön arra senki. Pont az ostoba járdán vezetett kerékpárutak generálják ezt a veszélyt, a járda pont elég messze van az úttól ahhoz hogy a tükörben ne lássam azt aki mögöttem jön bringával, illetve elég gyakran egyéb tereptárgyak is takarják.

Sörnyelő 2016.06.16. 10:33:58

@Szakyster: Nincs igazad. Egyedül a zipzáras megoldás a jó és igazságos. Így a két sor biztosan egyforma gyorsan halad, nincs lehetőség a pofátlankodásra. Továbbá nincs az a bizonytalansági tényező, hogy ki mit tekint időben besorolásnak.

bringás bosszantó 2016.06.16. 10:34:02

1. Leszarom
2. Nem szoktam hagyni, hogy sikerüljön. Ha sikerül neki, megérdemli.
3. Ha nem tudsz melletted, mögötted ülő társasággal vezetni, ne vezess.
4. Ha megyek a belsőben 70-80 között a hetvenes táblánál, leszarom ha mögöttem valakinek nem tetszik. Ha lassabban megyek, akkor kihúzódok, és leszarom azt is akinek ott sem tetszik a tempóm. Mert ugye nem kell sokat kutatnia senkinek sem az emlékeiben, hogy felmerüljön benne annak az idióta barom állatnak a vöröslő pofája, aki háromsávos úton még a külsőben is fél méterrel jön mögöttem, mert csak 80-al megyek a 70-es táblánál.
5. Ezeket el kéne vitetni. Valóban bosszantó amikor az idióta barom állat egy kispolszki méretű szarral is képes három helyet elfoglalni, vagy áll az üres parkolóhely mellett az úton mert neki zsenánt beállni arra az 5-10 percre amíg megizéli a retkes anyját a ravatalon.
6. Kamerát az autóba, oszt keresztülmenni az idióta nyakán ha hülye.
7. So-so, bár lassan veszélyes dudálni mert kezd nagyon elharapózni az az agyhalott mentalitás, hogy ha rádudálsz egy baromarcú állatra, hogy ne jöjjön neked mert szarik a sávra, KRESZ-re, mindenre, akkor még neki áll feljebb és büntetőfékez vagy rád húzza a kormányt.
8. Leszarom mennyi idő alatt indul el. Miután nem rohanok Győzikét vagy vajnatévén orbánfényezést nézni nem igazán érdekel ha három lámpaváltással tovább tart ha hazaérek.
9. Közöd?
10. Bal láb fék... Szevasz faszkalap.
+ Rádiót a pöcsömmel tekerjem, agyhalottka?

balfa 2016.06.16. 10:35:22

az autózásban a többi autós a legidegesítőbb tehát. mindenki más, kivéve saját magunkat

majdazténtudom 2016.06.16. 10:35:34

@Szakyster: pont itt van elcseszve az a pont, hogy két tök külön dolog a megszűnő sáv és a kanyarodó sáv. Utóbbi tényleg paraszt dolog, előbbit tudni kéne használni értelmesen.
"..mintha mindenki időben besorolna." Ez a kedvencem. Egy megszűnő sávban mit jelent az "időben"? Hány kilométerrel a megszűnés előtt kéne elhagyni a sávot, hogy ne legyen bunkó az ember? :D

pocakos focisla 2016.06.16. 10:37:18

Ha a két sávot az egyik megszünéséig mindenki kitöltené, akkor egyszerre fogyna a két sor.

Hogy valaki nem kockáztat, és egy kilóméterrel hamarabb már beáll a másikba, ezzel egyébként kitolva mind magával, mind a mögötte haladókkal, az éppenhogy az illető saját sara.

Egyébként érdemes megnézni pl egy lassú folyót, amikor az összeszűkül egy pontban pl felére.
A szűkölet elötti részen a szélén gyorsabban folyik a víz, mint a közepén.
Szóval ez a természet rendje.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2016.06.16. 10:39:01

A másik hatalmas problémakör a párhuzamos közlekedés zavaros szabályozása. A belső sávban cammogás leginkább akkor teszi közveszélyesen idegessé a többi autóst, amikor valaki 50 helyett 42-vel halad folyamatosan a belső sávban (aki 30-cal közlekedik, az nem bunkó, hanem beteg, ezért kevésbé idegsítő). Azok mérik a végzetes csapást a közlekedésben résztvevők idegrendszerére, akik 42-vel mennek a belső sávban és amikor számon kéred rajtuk a tetűséget, akkor öntudatosan mutogat a (tévesen) 50-et mutató kilométerórájára.
Emiatt a "belső sávban nálad gyorsabban haladókat ne tartsd fel" szabály A JELENLEGI FORMÁJÁBAN SEMMIT SEM ÉR, hiszen aki akarja, az (a kilométerórára hivatkozva) egyszerűen nem tartja be ezt a szabályt. és bármokor folyamatosan feltarthatja az egész belső sávot.

bringás bosszantó 2016.06.16. 10:40:48

@padisah:

A kerékpárút kötelező.
A hazai úthálózat minősége mellett leszarom, ha a kerekes cigánynak nem tetszik, hogy nem H7-es felületű kerékpárútja van, és esetleg neki is lassítani kell az úthibáknál, mint minden más közlekedőnek.
Ne rettegj, hanem figyelj oda. Erre találta ki az evolúció a szemet, használd. Ha nem látod, hogy jön, te vagy a hunyó hiába ülsz autóban, ha elsőbbsége van akkor el kell engedni.

JohnnyB 2016.06.16. 10:41:08

@Kivlov: Neked mi a búbánat közöd van hozzá, hogy más milyen követési távolságot tart megfelelőnek?

PonDrow 2016.06.16. 10:42:36

@Szakyster: Nyilván az M7-esen Fehérvártól felfelé azért halad a középső sávban a kalapos szuzukis, hogy majd ha a Sasadi úthoz ér, akkor jó sávban legyen... :D Sok idióta már ott besorol, nehogy később kelljen... :D

bringás bosszantó 2016.06.16. 10:43:09

@majdazténtudom:

"mit jelent az "időben"? "

Pl. azt, hogy ha látom, hogy mögöttem van 6 autónyi hely, de a parasztja visító motorral rohan el mellettem és mindenáron be akarja szuszakolni magát elém, akkor biza nem jön be.

elemes 2016.06.16. 10:46:00

érdemes mondjuk egy hetet autózni Nápoly környékén, és a fenti lista elenyészik.

bringás bosszantó 2016.06.16. 10:46:52

@PonDrow:

Ez a sünök sara. Tele van kamerázva a kibaszott sztráda, olyan büntetést kéne a nyakukba baszarintani, hogy legközelebb meggondolja. Ja, nem csak a Suzukisnak, hanem a kalap nélküli kopasz BMW-s seggfejnek is, amelyik azt hiszi, hogy neki bérlete van a belső sávra.

Érdekes, a németeknél ez működik, ott a Merci is visszamegy a szélsőbe előzés után.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2016.06.16. 10:49:55

A cipzáras módszer jó. De csak addig jó, amíg mindenki
- csak egyetlen autót enged be a másik sávból maga elé
- és mindig csak a sorban legelöl lévő autót.
Aki nem csak egy autót enged be maga elé, vagy beenged egy olyat maga elé, amely nem legelöl van a másik sorban, az a mögötte álló autósok idegeit feszegeti, mégpedig a "rohadj meg te udvarias bunkó, de rohadjon meg a másik sor is" gondolat irányába. És máris lőttek a cipzár-elvnek, egyetlen udvarias bunkó miatt.

LoveKills 2016.06.16. 10:50:15

"a 10 cm-re a s*ggedben jövők megérdelenének egy satu féket, ha nem sajnálnám a saját járgányt."

Kivlov, erre van egy jobb, kifinomultabb módszer, ami senkiben nem tesz kárt, de legalább annyira hatákony, mint a satufék:

Első ablakmosó bekapcs. Ennyi. 150-nél finom látni, ahogy lekotródik mögüled a böszmelák AudiBMWMercedes faszfej.

100%-ban bevált, működik! ;-)

bringás bosszantó 2016.06.16. 10:50:30

@elemes:

Oszt mégis halad a forgalom. Nálunk meg tele van az autós társadalom olyan vezetőkkel, amelyik a csont üres, belátható körforgalom előtt is satut nyom, és hírnököt küld előre, hogy behajthat-e. A sok vezetni nem tudó barmot kéne kiszűrni, és megtanítani őket a normális közlekedésre.
Ehelyett inkább a nullás végén lefestik a kétsávos körforgalmat, mert a sok agyhalott nem tudja hogyan kell benne közlekedni, és inkább sorba áll reggelente fél órát.

bringás bosszantó 2016.06.16. 10:52:20

@elemes:

Biza. Miután nem a szavak jelentésével van problémád, te sem vagy különb, csak te azt hiszed az álprüdériától nagyobb ember leszel.

Szori 2016.06.16. 10:52:20

"@bringás bosszantó: "4. Ha megyek a belsőben 70-80 között a hetvenes táblánál, leszarom ha mögöttem valakinek nem tetszik." A KRESZ írja elő, hogy jobbra kell húzódnod, akármennyivel mész, illetve akár vannak mögötted, akár nem. Nem népnevelőként kell vezetni. Te ugyanúgy nem tartod be a KRESZ-t, mint az, aki 100-zal megelőz a 70-es táblánál

LoveKills 2016.06.16. 10:55:28

@bringás bosszantó: hajrá! :-) Tényleg fasza, működik.

bringás bosszantó 2016.06.16. 10:56:47

@Szori:

Akkor újból. Háromsávos úton, tömött sávoknál, ha megyek 70-80 között akkor leszarom ha a mögöttem jövőnek nem tetszik. Ha lassabb vagyok, akkor meg kihúzódom, és leszarom ha elmegy. Ha üres az út, akkor valóban le kell vonulni a szélére, de itt meg az lép életbe, hogy cirka 500 méter múlva balra kanyarodik az a sáv amiben megyek, aki egyenesen akar menni az úgyis a középsőben kell, hogy haladjon, szóval annak a hisztije meg ugyanúgy nem érdekel. Bemegy középre, elhúz a retkes anyjába oszt jónapot. Ha meg velem együtt kanyarodik, akkor meg szintén a fentebb vázolt telibetojás lép életbe, ha kevés neki a 80 a 70-es táblánál kanyarodás előtt, akkor tojok rá.
Így már érted?

bunkó · http://bunko.blog.hu 2016.06.16. 10:57:19

@bunkó: Valami ilyesmi lenne a szabály valóban egyértelmű megfogalmazása: "párhuzamos közlekedésnél a belső sávban nálad gyorsabban haladókat akkor sem tarthatod fel, ha azok szerinted a megengedettnél gyorsabban közlekednek".

2016.06.16. 11:02:34

Számomra a legidegesítőbb, amikor tolatva parkolok, a paraszt meg besétál mögém a gyerekét pajzsként használva.

Szori 2016.06.16. 11:06:22

@bringás bosszantó: Az írásod alapján arra lehetett következtetni, hogy te akkor is kint maradsz, ha üres az egész út. Egyébként a legtöbb konfliktus nem amiatt van, mert valaki 130-140-nel előz, és utoléri egy jóval gyorsabb autó (max pár ilyen marha van, aki ezért levillog). Hanem amikor kivág elém valaki 120-130-cal, én mennék 140-nel, ami a valóságban inkább 130, és egyszerre 10 autót előz meg. Közben eszébe sem jut két autó közé bemenni, amikor 100 méter is van köztük. Rengeteg ilyen hülye van. Ami még idegesítő pl. egy nyári vasárnap délután az M7-es 3 sávos része, ahol a jobbszélső sáv tök üres és 100-zal kell döcögni.

furious ewok 2016.06.16. 11:07:41

Kedvencem az egysávosból balra kanyarodók, akik nem találják az indexet. Jól ráfékez előtte, alaposan belassít, majd mikor már félig behúzta a kocsi orrát a másik sávba, jó esetben kirakja az indexét. Ha valaki mögötte éppen megkezdi az előzését, garantált a baleset, főleg, ha a kanyorodó a tükröket sem nézi, és az ilyen nem is szokta.

Capt. Hindsight 2016.06.16. 11:08:02

@Kivlov: Nem kell satufék. Szépen felengeded a lábad a gázpedálról, és elkezdesz lassítani. Persze ez olyan helyen, ahol nem tud megelőzni. A legtöbb barom egy kis idő múlva észbe kap, és elkezdi betartani a követési távolságot.

Kivlov 2016.06.16. 11:08:46

@JohnnyB:
csak annyi, hogyha hirtelen fékeznem kell, összetöri a gépemet. Mondjuk, úgyis ráverik, mert ő jön hátulról. :D

LoveKills 2016.06.16. 11:15:07

@bunkó: Maximálisan egyetértek! A népművelő, kádári mentalitású kispolgároknak nincs semmilyen jogosítványa ahhoz, hogy másokat okítsanak. Neveljék a rokonaikat a négy fal között, de ne az utakon! (Az ilyenek rosszabbak, mint a rendőrök, de tényleg.) Mindazonáltal a KRESZ egyik ősrégi bűne, hogy ez a szabály nincs tisztán, közérthetően megfogalmazva.

Szori 2016.06.16. 11:19:28

@padisah: Mondjuk az kurva idegesítő, mikor van kerékpárút, de a Hungárián a semmiből előttem terem egy bicajos. Ha véletlenül elütöm, nem én járok rosszabbul...

Kivlov 2016.06.16. 11:20:04

@Capt. Hindsight:
jaja, szoktam őket sz*patni. :D

kisén 2016.06.16. 11:29:25

@bringás bosszantó: A H7 az nem furat méret tűrés? A felületi érdesség az nem Ra akármi? (igen, bringás vagyok, és olyanba kötök bele, aminek semmi köze nincs a témához)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2016.06.16. 11:42:14

@JohnnyB: Mondjuk hogy ha fékeznem kell, akkor engem kaszál telibe másfél tonna vorsprungdurchtechnik.

Macropus Rufus 2016.06.16. 11:53:05

én még ide tenném azokat a vitzes arcokat, akik macisajt (rosszabb esetben stop tábla) ellenére kikanyarodnak eléd, ezért neked szinte satuznod kell és kb. 100m után lekanyarodnak. Ettől falnak megyek.
100m-ért kockáztatott.

padisah 2016.06.16. 11:57:53

@Szori: az még jó eset amikor előtted terem mert látod és tudsz fékezni, és nem a járdán vezetett kerékpárúton, szabályosan közlekedve csapod el, jobbra kanyarodás közben, mert garantáltan nem fogod látni

egyébként a Hungárián nyilván nem érdemes bringázni - a szmog, meg a rettenetes úttest miatt

a helyes az lenne, ha minden ilyen útszakaszon az úttesten lenne felfestett kerékpársáv, mint a Múzeum körúton, csak be is legyen tartva, beleparkoló kocsik, teherautók, buszkaraván nélkül

van olyan forgalomszervezés, ahol a jobb szélső sávból csak jobbra kanyarodni szabad
kerékpárral haladva ez egy szívatás, mert át kéne teleportálni nulla idő alatt a jobb sáv jobb széléről a belső sáv jobb szélére, vagy kockáztatni hogy a kanyarodók elcsapnak sávváltás közben

ezt próbáltam úgy megoldani, hogy amikor a forgalom engedi, átsorolok a belső sáv jobb szélére, vagy a két sáv közé, ahol az előző forgalom keresztezése nélkül tudok egyenesen tovább haladni

na ez vörös posztó az idegbeteg önkéntes rendőröknek

83_VL 2016.06.16. 12:00:44

Ami engem személy szerint nagyon idegesít:
Elfogy a sáv, a másik sávban az autós simán besorolhatna, de van pár feltorlódott autó. Nem várja ki a sorát (3-4 autó, mint mindenki másnak), hanem pofátlankodik előre. És utána még neki áll feljebb, ha nem engedik be.
Ami ennek a kombinációja, amikor már elfogyott a másik sáv (körforgalom előtt), de van még annyi lezárt rész, hogy beáll melléd és amikor mehetnél a körforgalomba ő bevág, mert ő k...a siet.
Undorító továbbá, amikor pl M3 bevezetőnél feltorlódik a forgalom, és a benzinkúton keresztül előzik a sort, utána a kapaszkodó sávból be kell engedni a sok gyökeret. És persze ott is sokszor besorolhatna hamarabb, de ő megy még végig, mert 2 kocsival előrébb lesz.
A mobilozás engem nem érdekel, ha valakit nem akadályoz a vezetésben. (pl nem vált kanyar után, mert foglalt a keze).
+1 Előző kamionok szerintem már mindenkinek okoztak agyfájást, amikor km-eken keresztül mennek kb egymás mellett.

Takács István 2016.06.16. 12:22:42

Akit a saját utasa bosszant, ne vigyen utast.
Én a "több szem többet lát" miatt szeretem is, ha szólnak, csak megkérem őket, hogy ne így:
1. "Hjajjjaj, ez elénk kanyarodik!..." - másfél kilométerre előttünk, közben még a képzeletbeli féket is nyomja a padlón, és elfehéredett ujjal rámarkol a könyöktámaszra/övre/az én jobb kezemre (ez a legjobb).
2. "Hörr... hörr..." - egy barátom sóhajtozott így, egész testében befeszülve, aztán hosszas rábeszélésre elmondta, hogy az ugrószarvasnál tartottam a hetvenet, és nem lassítottam, vagy lakott területen nem ötvennel mentem - pedig még a hetvenes megengedő tábla is kint volt egy kilométeres lakatlan bevezető szakaszon.
3. "Itt kellett volna lekanyarodnunk..." - miután pár másodperce elhagytuk a kereszteződést.
4. "Erre, erre!" "Arra, arra!" - hát ha jobbra-balra mutogat a perifériámon, miközben én kifelé nézek, nem megy. Még jobb, amikor még többet kellene gondolkodni: "Itt, föl!", ebből a kombiverzió a legjobb: "Ott le, amit elhagytunk...".
Amikor a feleségem KRESZT tanult, örültem, hogy sorolta a szabályokat. Amiket megszegtünk, azokat is. Azokat főleg.
A sáv azért van, hogy menjünk benne, és ha elfogy, menjünk másikba. A mi kábé közös sarunk, hogy nem tanultunk cipzározni. Kéne.
Az idegesítő az az útkezelő/építő/tervező, ami/aki nem gondol arra, hogy a közlekedő a szemére hagyatkozna, és háromméteres dombot épít a körforgalom közepére, és félméter magasan lombkoronát eresztő fákat ültet az utak mellé, nehogy lássunk előre.
Meg hagyja lekopni a jelöléseket a magmáig.
Meg kirakja a figyelmeztető táblát kátyúzás helyett.
Meg a tájékoztató táblák elé hagyja belógni az ágakat.
Meg terelőelemként beton virágládákat tesz ki, homokkal meg hurkapálcává fonnyadt szösszel, hogy jól rátolass.
Kérni is annyit kérnék: mindenki használja a tükröket, meg az oldalsó ablakokat is.
Köszönöm előre is!

2016.06.16. 12:33:03

Tehát.... többsávoson...

--------

1. Lakott területen kívül

Az ALAP eset az, hogy: Érvényes a "Jobbra tarts!" !!!!!!!! vagyis
- az előzés befejezése után vissza KELL menni jobbra
- nem lehet tartósan a belső sávban haladni.... sőt bunkóság

A fenti alapeset AKKOR szűnik, meg....
HA MÁR NEM tudsz jobbra visszatérni, mert az a sáv már TELÍTETT!
Ezt nevezik kialakult párhuzamos közlekedésnek és amíg ez így van
(azaz amíg tőled jobbra ÉPPEN nincs elég hely visszatérni) addig
jogosan maradhatsz a belső sávban... érted ADDIG!!!

Tehát lakott területen kívül: amint lehet irány vissza jobbra!!!
Kivéve: ha már nem tudsz, mert tőled jobbra nincs hozzá elég hely...

---------

2. Lakott területen belül
Alapban NINCS érvényben a "Jobbra tarts!" (a szgk-nak/stb-nek)
Ezért bármelyik sávban bármeddig lehet haladni.
AMÍG!!!! nincs mögötted NÁLAD gyorsabban haladni akaró !!!!
Ha van, akkor azt el kell engedni... ennyi.

------------------------------------

Mikor vagy útban?
És ezzel mikortól vagy bunkó ?

Akkortól, amikor RÁJÖSSZ, hogy a mögötted lévő gyorsabban akar menni nálad!!!
Miből tudod ezt?
- észreveszed, mert figyelsz a forgalomra... ugye figyelsz?!
(nem bambulsz, nem telefonálsz, nem eszel, stb. stb vezetés közben)
- rád villant (ezt teheti bármikor a KRESZ szerint)
- autópályán balra indexel mögötted, pedig nincs is már sáv balra
- lakott területen kívül rád DUDÁL (ezt írja elő ugyanis a KRESZ az előzési szándék jelzésére)
- a seggedben van és úgy követ...

Ha a fentiket észreveszed >> útban vagy!!!

Ekkor a teendőd a KRESZ, hogy: AMINT MÓDOD LESZ RÁ >> ELENGEDD!!!!
MÉG AKKOR IS, HA ÉPPEN GYORSAN HAJT SZERINTED.
(nem a te dolgod, neked csak az elengedés a feladatod... amint az lehetséges)

AKKOR lehetséges >> HA!!! biztonságosan tudsz sávot váltani jobbra!!!
Azaz van tőled jobbra elég hely és nem kell erősen fékezned a sávváltáshoz.

Vagyis amikor lazán, könnyen tudsz jobbra átsorolni...
Ha ez éppen nem megy, akkor nem lehetséges az elengedés.
Vár a hátsó... amíg majd el tudod engedni.

Ellenben bunkó vagy, HA!
Bár kitudnál menni jobbra nyugisan, hogy elengedd... nem teszed meg.

------

Mikor bunkó a hátulról érkező?
Akkor, HA!
- bár már messziről látja, hogy bent vagy előtte és mégis rád esik majd a seggedben marad
- sürget, tol, dudál/villog pedig látja, hogy ÉPPEN NEM TUDSZ jobbra kimenni
(mert ott nincs elég hely vagy csak erős fékezéssel tudnál kellően lelassulni)

Viszont bunkó vagy, ha
- bár megtehetnéd könnyen mégsem mész ki előle jobbra
- arra hivatkozva maradsz bent előtte, bár kimehtnél, hogy:
"a megengedettel megyek éppen, ne akarjon gyorsabban menni"

elemes 2016.06.16. 12:42:08

@bringás bosszantó:

"Oszt mégis halad a forgalom."

Az a titka, hogy az olasz autósok nem arra törekszenek, hogy a következő pillanatban jobb pozícióban legyenek (pláne hogy igazuk legyen), hanem arra, hogy odaérjenek. Amikor egy szűk egyirányú utcában mentünk és szembejött egy KAMION, minden ("szabályos") autós azonnal beállt valami kapualjba. Magyarországon valószínűleg lett volna pár, aki ott marad és nyomja a dudát.

2016.06.16. 12:43:02

Megszűnő sávoknál ...épeszű emberek MINDKÉT sávot feltöltik!!!!
Nem hagyják hosszan üresen a megszűnőt.

Aztán a szűkület előtt felváltva haladnak tovább.
innen egy ...onnan egy alapon

Ez a leggyorsabb és igazságos épeszű emberek esetén, ennyi.

Sajnos sok-sok hülye van aki nem így tesz!

Nos, olyankor végig menni az üres sávon és besorolni...ahol kell.
Az bizony a normális eljárás!

Akkor is, ha sok-sok hülye morog miatta az egy hosszú sorban.
Aki ennyire hülye a vezetéshez >> az szívjon és morogjon, ennyi.

elemes 2016.06.16. 12:43:23

@bringás bosszantó:

Az álprüdéria csak a felszín.
Az indulat, ami a felszín alatt van (vagy nincs), az az ember, amit a stílusa (előbb-utóbb) kifejez.

83_VL 2016.06.16. 12:51:21

@nonolet: Persze, ha áll 3 kocsi előtted, akkor is az az igazságos, hogy végigmész és egyesével.
Szerintem az ilyenek csak simán gyökerek, akik nem tisztelik a másik idejét.

cselaxi 2016.06.16. 12:54:34

@Kivlov: Erre Németországból kaptam ötletet: Hosszasan ablakot kell mosni. Kicsit összeb@szod a mögöttes csodaverdát. Működik.

83_VL 2016.06.16. 12:54:48

Eszembe jutott még 1, amikor valaki 1 tempóban megy végig. Lakott területen kívül 60-70. Lakott területen belül 60-70. És nem tudod kielőzni, mert nem belátható vagy záróvonal van....

cselaxi 2016.06.16. 12:55:51

@Szakyster: Németországban a szabályok ELŐÍRJÁK.

Kivlov 2016.06.16. 13:16:21

@cselaxi:
jaja, nem rossz taktika.

Terencius 2016.06.16. 13:18:57

Kimaradt a felsorolásból a hülye vezetésoktató, aki a 0 kilométeres tanoncát egyből a kétszer kétsávos főútvonalra, csúcsforgalomba kiviszi.A szerencsétlen kezdő 25-30 km/h-val "halad" a belső sávban.
Amikor én jártam oktatásra, először tanpálya, utána mellékutak és csak azután főútvonal. Az oktatóm az utóbbi esetben szólt, hogy belső sáv. Bemenet kb. 45-tel, csak annyit mondott: 60. (akkor annyi volt a megengedett)

2016.06.16. 13:19:54

@83_VL:

Akkor is... gondolkodj!

Az első kettőt nem érinti, mert ők egymást engednék el úgyis :-)
Ha rendesen cipzároznának.

Tehát a harmadikkal kerülnél azonos rangsorba.
Azaz egymást engednétek el >> ahogy most is.

----

Csak a második szívja meg a saját hülyeségét.
Ha elé is be tudsz sorolni, mert ekkor ő egy helyett >> kettőt engedett el.
Mert nem cipzárazott..

És minél hátrébb áll valaki az egy sorban annál nagyobbat fog szívni.
HA NEM A ZIPZÁRHOZ SORAKOZIK fel!

...mert annál többen tudnak elhúzni mellette és elől besorolni, ahogy az kell és ésszerű.
Dehát: aki hülye >> megérdemli!

----

Vagyis az gyökér aki nem zipzározik, ennyike.

2016. június 16. 12:51 Blog.hu válaszértesítő írta, <commentnoreply@blog.hu>:

Blog.hu
Blog.hu értesítő levél

83_VL válaszolt neked:

@nonolet: Persze, ha áll 3 kocsi előtted, akkor is az az igazságos, hogy végigmész és egyesével.
Szerintem az ilyenek csak simán gyökerek, akik nem tisztelik a másik idejét.

Link a hozzászóláshoz
Ezt az üzenetet a jappofan@gmail.com címre küldtük el. Ha a továbbiakban nem szeretnéd megkapni ezeket az üzeneteket a Blog.hu-tól, itt leiratkozhatsz .

83_VL 2016.06.16. 13:37:46

@nonolet: Ahogy nézem elbeszélünk egymás mellett. Szerintem nem ez a normális viselkedés. Én az ilyeneket nézem gyökérnek, te meg a magamfajtákat hülyének, hogy nem pofátlankodunk.

2016.06.16. 13:44:21

@83_VL:

Nem pofátlankodás a zipzár, hanem az ésszerű!!! viselkedés.

kasu 2016.06.16. 13:46:08

A cippzározás nem azt jelenti, hogy aki nagyarcú, az nem áll sorba, hanem előre megy és berakja az elejét, mert ő a nagyfiú. A Hungária M3 besorolásnál van aki életveszélyesen ezerrel még "befér", ameddig sikerül persze... Ezeket utálom. A pofátlanokat, a kivagyikat, akik lenézik a többit és kultúra semmi náluk.
A lekanyarodásnál jobbról érkező bringások életveszélyben vannak, mert nem látni őket... nagyon számítani kell rájuk, de sok autós leszarja, nem figyel, a bringás pedig képes 35-40-nel jönni. Ami meg azért okosság, hiszen aki összetöri kezét-lábát mindenét az pont ő lesz.

Venesz 2016.06.16. 14:34:25

@padisah: Az a legveszélyesebb a biciklisták esetében, hogy kb. 80 %-ban (saját felmérés) leszarják, hogy piros a lámpa.Persze rendszám nélkül, inkognitóban nagyon bátrak. Egyszer direkt úgy helyezkedtem a piros lámpánál, hogy a mögöttem jövő kerékpáros ne férjen el a kocsim és a járda között, és így ne tudjon átmenni a piroson. Hogy fel volt háborodva! Kiszálltam és megkérdeztem, mi a baja. Nem fér át a piroson? Na, akkor csönd lett. Néha elgondolkodom, amikor lendületben érek kezdődő zöldhöz, mi van, ha keresztbe bejön az öntudatos kerékpáros.

erol 2016.06.16. 15:05:58

@Venesz: " A népművelő, kádári mentalitású kispolgároknak nincs semmilyen jogosítványa ahhoz, hogy másokat okítsanak. Neveljék a rokonaikat a négy fal között, de ne az utakon! (Az ilyenek rosszabbak, mint a rendőrök, de tényleg.) " Ezt egy autóstól idéztem.

padisah 2016.06.16. 15:09:48

@Venesz: engem is bosszant, méghozzá főleg bringásként, autósként kevésbé

a pirosozás nem teremt akkora balesetveszélyt mint az ember elsőre gondolná, bár persze van olyan idióta aki nem képes különbséget tenni helyzet és helyzet között
sok esetben teljesen indokolatlanul állítják meg a kerékpárost, nincs neki keresztező forgalma, vagy olyan zebrát akarnak vele védeni, ahol pont elég lenne a zebra képezte gyalogos elsőbbség, ugye nem 70-ről kell megállni a bringával

de nem akarom a pirosozókat mentegetni, erről kéne a bringás társadalomnak leszoknia, ez jogos kritika
és akit emiatt elcsapnak, az megérdemli

Venesz 2016.06.16. 15:29:06

@erol: Igazad van, én sem okítok már senkit. Mindenki úgy közlekedik, ahogy akar. Aztán esetleg úgy is hal meg.És mivel a kerékpárosok abban a helyzetben vannak, hogy a rendőrségnek nem ők a célcsoportja, csak a rendszámmal rendelkező járművet vezetők, a helyzet nem fog javulni.

bringás bosszantó 2016.06.16. 15:30:05

@Szori:

Visszanézve is azt látom az írásomban, hogy ha lassan megyek akkor lemegyek a szélére, de szíved joga azt hinni amit akarsz, még ha nem fedi a valóságot akkor is.

Amúgy ne aggódj, ha valami csoda folytán felmegyek valami sztrádára akkor nem megyek ki senki elé, belefér, hogy megvárjam amíg elmegy és utána előzöm. 140-150-es tempóval, hogy minél kevesebbet legyek bent.

Igen, pont az M7-en kéne szarrá büntetni azt aki nem megy le, más megoldás nincs arra, hogy megtanulja. Ez a sünökön múlik, mint írtam minden megvan hozzá, használni kéne.

Venesz 2016.06.16. 15:32:54

@padisah: Ha a biciklinek nincs keresztező forgalma, akkor ugyanott az autósnak miért kell megállni a piros lámpánál? Ezt mondjuk nem értem. Az KRESZ, hogy mehet a kerékpáros járdán, buszsávban, egyirányú utcában mindkét irányban, de hogy a piros rá nem vonatkozik, ez nekem új.

bringás bosszantó 2016.06.16. 15:33:44

@kisén:

Valóban, az a furat tűrését adja meg. Ra-t nem szoktam használni, talán ezért ugrott be a H. Kijavítsam?
Vagy elég a lényege.

bringás bosszantó 2016.06.16. 15:37:44

@elemes:

Nem baj, majd megnyugszol. Relaxálj.

bringás bosszantó 2016.06.16. 15:43:04

@padisah:

Miért is nem?
Az indok ugye azonnal az, hogy ő magasabbról jobban látja a forgalmat, ellát az autók fölött, ezért biztonságos.

Hogy is volt egy-két hete a nagyon okos, amelyik a Margit-híd alatt felkenődött a Puntóra? Hiszen magasról mindent lát.

Csak feldolgozni képtelen a látottakat.

padisah 2016.06.16. 15:51:16

@Venesz: amikor egyenesen haladó autós forgalomba lehet kerékpárral, jobbra kanyarodva becsatlakozni
a kerékpáros sávjában nincs autó, másik kerékpáros lehetne, de őt meg el lehet kerülni megállás nélkül is

Bajcsyn és a Múzeum körúton is van olyan, ahol a lámpa gyalogos átkelőhelyet véd, erre nem kell lámpa, elég a zebra ami amúgy is előírja a gyalogos elsőbbségét

illetve balról becsatlakozó autós forgalmat, ahol kerékpáros sávjára nézve pont elég lenne a sima elsőbbségadás kötelező háromszög, a kerékpáros sávból óránként érkezik 1-2 játékos

elég hülyén szoktam magam érezni amikor ott ülök a bringán, piros a lámpa, a zebrán egy teremtett lélek nincs, de azért mindenki áll. A másik változat, amikor van gyalogos, 2 darab, azok mögött lassítva simán el lehetne gurulni, vagy csak őket kivárni ami 3-4 másodperc, ehelyett fél percig piros a lámpa

de ezeket nem felmentésként írom, csak körülírom milyen helyzetekben kellene a forgalmat másképp szervezni, egyetértek hogy kerékpárral is be kell tartani a piros lámpát

Venesz 2016.06.16. 16:01:58

@padisah: Nem erről írtam. Menjél végig a körúton a Nyugatitól a Borárosig, van vagy 15 lámpa, és a nagy nehezen megelőzött kerékpáros minden pirosnál visszaelőz. Nincs itt semmiféle kanyar, ez a jellemző közlekedési helyzet. Egyszer bejött elém kerékpáros a kereszteződésben, neki piros, nekem zöld, megálltam, rádudáltam és mutattam neki a lámpát. Ő meg valami mást mutatott. Pedig nekem köszönheti az életét. A kerékpárosoknak elég sok kedvezményük van a közlekedésben, de többségüknek ez kevés.
süti beállítások módosítása