Minden bizonnyal Geppetto mester is megirigyelné a Toyota új, fából készült autóját, a Setsunát, ami 86 darab, egyenként kézzel megmunkált elemből áll, és ami az idő előrehaladtával – a fa természetes anyagának köszönhetően – megváltoztatja majd a formáját.
Különleges faanyagok, különleges technika
Mielőtt a Toyota mérnöki belevágtak volna tervezésbe, a fa kiválasztásánál kikérték a szakemberek véleményét is, hiszen ki érthetne jobban ehhez az anyaghoz, mint egy erdész. A Sumimoto Erdőgazdaság munkatársai segítettek többek között a megfelelő fafajták kiválasztásában, de abban is adtak némi támpontot, hogyan kell az általuk javasolt fajtákat megmunkálni.
A koncepcióautó külső részéhez a japán cédrus, míg a kerethez a japán nyír adja az alapanyagot, az illesztésekhez pedig egy speciális technikát, az úgynevezett okuriari technikát alkalmazták a mérnökök. Érdekesség továbbá, hogy állítólag csakis halott fákat használtak az autóhoz, vagyis nem károsították a környezetet a fakivágással.
Az tradicionális okuriari technika jellemzője, hogy a különféle részeket szögek és csavarok nélkül rögzítik egymáshoz. Az illesztések úgy készülnek, hogy az ékkel szétfeszített hasadékokba csapokat helyeznek, amik több réteget is képesek egyben tartani, és ez a megoldás a karosszéria szétszerelését is megkönnyíti.
A Setsuna reagál a környezeti változásokra
Mivel a Setsuna természetes anyagokból – leginkább fából – készül, ezért reagál a környezet és az éghajlat változásaira. Például a páratartalomra és hőmérsékletre, de a fejlesztők azt is elmondták, hogy az autó képes együtt öregedni a tulajdonosával, ezért a járművet egy „életkor mérővel” is felszerelték, hogy nyomon követhessék, milyen változtatásokon esik át az autó a 100. születésnapjáig.
Mi több, a jármű a tulajdonos gondoskodását is meghálálja majd, hiszen ha nem hanyagolja el, és rendszeresen ápolja az autót, akkor az látható lesz rajta.
A fa mellett a Setsuna egyes részei – a kormány és a dísztárcsa – alumíniumból készülnek, és bár a jármű egyelőre nem képes nagyobb távolság megtételére, a későbbiekben elektromos motort kap, a Toyota ugyanis jelentős kutatásokat folytat az alternatív meghajtás területén.