Te megkérnéd a hadsereget, hogy szállítsa le a szükséges alkatrészeket a készülő autódhoz? Az AvtoVAZ megtette a Lada érdekében.
Az egészséges keménykedésbe nem mindig lehet belekötni, azon pedig kifejezetten jót szórakozik az ember, amikor azt olvassa, hogy valaki nem félt egy merészet húzni. Avagy a bátraké a sors kegye!
Nos, valami hasonló történt a Ladával tavaly, és mivel nem sok helyen írtak róla, érdemes elővenni az orosz autógyártó egészen extrém ötletét arra, hogy miképp védje ki a partnerek ügyetlenségét vagy épp számító viselkedését.
Nem könnyű az élet, ha európai minőséget szeretnél
Az AvtoVAZ vezetőségénél 2015-ben valószínűleg betelt a pohár a nem rendesen vagy nem időben szállító partnerek miatt. Nem valami könnyű úgy európai minőséget produkálni, ha közben folyamatos a torzsalkodás a késve és hibásan történő teljesítések miatt.
Pedig a Lada igyekezett mindent megtenni annak érdekében, hogy versenyképes legyen az autós piacon, például javítottak az öreg kontinensnek manapság fontos minőségbiztosítási rendszeren is.
Csakhogy a beszállítók szerződéseinek újratárgyalása a fentebb említett okok miatt nem úgy haladt, ahogy azt Bo Andersson akkori AvtoVAZ vezérigazgató remélte.
Problémás a beszállítód? Fordulj a tutihoz!
A vezérigazgató nem is hagyta magát zsarolni, ezért inkább megbízta az orosz hadsereget azzal, hogy 37 konténernyi autóalkatrészt szállítsanak át repülővel Vlagyivosztokból Uljanovszkba, majd onnan kamionnal a gyárba.
Persze ezért potom 28,5 millió rubelt kellett kiperkálnia (cirka 140 millió forintot), de valószínűleg egyetlen partner sem számított erre a tökösségre.
A problémás beszállítókat persze nem nevezték meg, de a jó partnereket kiemelték. Nagy meglepetés ugyanakkor nem érte a szakmát: pazarul teljesít a Federal Mogul, a Magna Automotive, a Pirelli vagy épp a Faurécia.
A sztori nem mindig happy end
Friss hír, március elején jelent meg, hogy a Bo Anderssont még a General Motorsnál szerzett tapasztalatai sem menthették meg, és a vezérigazgatót kirúgta az AvtoVAZ. Máshírek szerint felmondott, a lényegen ez persze csak kicsit változtatna.
Az ok: az üzleti eredmények elmaradtak a várttól.
Pedig Andersson 2013-ban nagy reményekkel érkezett, csakhogy a tavaly produkált 73,85 milliárd rubeles veszteség egyetlen álmoskönyv szerint sem jelent jót. Főleg, ha az háromszor nagyobb, mint amit 2014-ben csináltak.