Alkatrészvilág

Így vegyünk elektromos autót

2016. szeptember 23. 14:43 - Carvic

Minap Varga Mihály Nemzetgazdasági Miniszter bejelentette az Embility Forum 2016 konferencián, hogy a kormány támogatni fogja az elektromos személyautók és haszongépjárművek beszerzését. Méghozzá az idei évben kettő, 2017-ben pedig három milliárd forint támogatási összeget különít el a kormány az új, teljesen elektromos személy és kishaszongépjárművek vásárlásához.

10296052_m.jpg

Elvben bárki igénybe veheti a támogatást a cégek és magánszemélyek egyaránt, de önkormányzatok is. A támogatás több finanszírozási konstrukció mellett igényelhető, így akár lízingszerződésekre is.

Természetesen a legnagyobb kérdés mindig a támogatás mértéke. Ez jelen esetben a bruttó vételár huszonegy százaléka, maximum másfél millió forint. Ez majdnem az áfa összegét jelenti. A maximum beszerzési ár pedig tizenöt millió forint.

A támogatás, csak új elektromos jármű megvásárlására vonatkozik.

A támogatás nyilvánvaló célja, hogy minél több legyen az elektromos gépkocsi az utakon.

A pályázati kiírást a kormany.hu és az e-mobi.hu weboldalakon lehet megtalálni és október 27-től lehet benyújtani.

Persze ez a támogatás sem a százhúsz nettóért dolgozók támogatása. Nyilván nem a Tesla a cél, bele sem férne a támogatás maximum beszerzési ár értékébe. Az új elektromos autók nem olcsók, nyolc-tíz millió forintot rá kell szánni, ha ebben gondolkozunk. A VW elektromos autójára több, mint nyolc milliót kell szánni, a Nissan Leaf új ára kilenc millió forint körül jár, de a BMW i3-a már átlépi a tízmilliós határt, közel tizenkét milliót kell érte kifizetni.

Természetesen a kormány törekvése jó, hiszen tenni kell a környezetünkért és nyilvánvalóan a technológia fejlődésével egyre elérhetőbbé válnak az elektromos gépjárművek. Ha ezeknek az autóknak a töltését is zöld energiából oldanánk meg, az lenne a legszebb.

A támogatással közel másfél-ezer új elektromos autó kerülhet a magyar utakra és ez jó. 2017-ben pedig, mivel a támogatás összege nagyobb lesz; még több, körülbelül 2000 új elektromos autó találhat gazdát Magyarországon. 

66 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkatresz.blog.hu/api/trackback/id/tr9411737993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

]{udarauszkasz 2016.09.24. 16:19:47

Ez meg az afat se adja vissza, ha konkretan THM mentes forinthitelt is adnanak a tamogatas melle, mint ahogy sok helyen a napelemrendszer reszleteit fizetik a villanyszamla helyett, na, ugy mar mas lenne.
Megint csak az jar jol, aki mar amugyis jol jart, de sebaj, ez az egesz vilagon igy van mostanaban.
En is szivesen odatennek a felesegemnek egy kis elektromos verdat, hogy rohangaszhasson a varosban vele, meg egy 5 kWos napelemrendszert a tetore, meg inverteres klimat, hogy ha epp nem az autot tolti, akkor a futesszamlaba segitsen bele...
De mindezekhez egy masodik lakas arat kene leperkalni, ami jo, ha az emberek ezredreszenek megy, foleg Magyarorszagon.

monddazigazatmar 2016.09.24. 18:39:50

@]{udarauszkasz: "Ez meg az afat se adja vissza, ha konkretan THM mentes forinthitelt is adnanak a tamogatas melle,"
Mert a jelenlegi 2-2,5% hitel az aztán egetverően nagy.

Jó ez a hozzáállás, hogy "mindig csak a gazdag jár jól", te szegény áldozat vagy, mert sokba kerülne asszonynak kocsi+mapelem.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.24. 21:40:35

Tény hogy ettől nem leszünk villanyautó-nagyhtalom. Ami nem is érdekünk mert benzinégetők gyártásából, exportjából élünk.

De ki tudja egy-két cégnek megérhet, eddig is volt egy csomó hybrid-taxi Budapesten, támogatás nélkül.

nniicckk 2016.09.24. 22:19:12

Sokkal hatekonyabb lenne, ha ezt a penzt az elavult kornyezetszennyezo roncsok elektromossa alakitasara koltenek. 2-3 millio forintbol atlehetne alakitani egy autot, amit magyar emberek vegeznenek, tehat a hazai ipart is nagymertekben tamogatnak.

Willkommenskultur 2016.09.24. 22:27:08

@nniicckk: Azért nem hiszem hogy ez ennyire eccerü lenne, mert akkor hogyhogy senki sem csinálja? Minek termeli a Tesla a dollármilliárdos veszteségeket évente, ha ráállhatnának az átalakítás-iparra is?

Willkommenskultur 2016.09.24. 22:29:56

@nniicckk: Az állam adna pézt arra hogy a polgár ne vegyen benzint? Az nagy üzlet lenne. Én még egyáltalán nem vk biztos benne hogy az e-autó a jövő, mert ez a nagyon egyszerü technológia már 100 éve is ismert volt, mégsem tört át. Most az akksi technológia tolja az egész újramelegítését a dolognak, de nagyon sok a kérdés.

JGDus 2016.09.24. 23:00:08

Az áram előállítása (szén, olaj, atom, stb-ből) is komoly környezetterhelést jelent. A konnektorba dugni az autó csatlakozóját így látszat siker. Az EU pénzét viszont muszáj költeni - kétségtelen.

fidesz maszop dk egykutya 2016.09.24. 23:54:52

@Tiszteltetem Brüsszelet: ti EU, és a mi pénzünkből éltek. Mi pedig sokmindenből.

@JGDus: tisztán szénerőművekkel megtermelve az áramot is hatékonyabb a dolog, mert nagyban még a szén is elég hatékony, na meg a fékezéskori visszatáplálás eleve ütős.
Egy hagyományos autó 30% os hatásfokkal használja fel a kitermelt, és óriási energiabefektetéssel finomított, fél világon keresztülszállított cuccot, fékezéskor meg a környezetét melegíti.
És még az is ott van, hogy egy elektromos jármű faék egyszerűségű, szervizt kb nem igényel, a hagyományos meg rendszeresen.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.25. 00:04:41

@fidesz maszop dk egykutya: 'tisztán szénerőművekkel megtermelve az áramot is hatékonyabb a dolog, mert nagyban még a szén is elég hatékony, na meg a fékezéskori visszatáplálás eleve ütős.'

Atommal lenne jó, az atomerőmüveknek pedig afrikában kéne lenni bizti ami tuti. Ezt a fék-visszatáplálást sose értettem miért nagy truváj. Aki benzines autón keveset használja a féket, mert előre néz, annak is kevesebbet fogyzt a kocsi mint aki fék-gáz üzemmódban.

Máshogy: mire az elektronyos kocsik elterjedhetnének tömegesen akkorra önvezető autók lesznek, vagyis dugó, fékezés nemigen lesz. Amit fékezéskor megtermel a rendszer azt visszagyorsításkor duplán nyeli be, a folyamatos haladás a leghatékonyabb.

fidesz maszop dk egykutya 2016.09.25. 00:20:32

@Tiszteltetem Brüsszelet: nem atommal, hanem megújulóval, pont a járművekhez illik az, hiszen tárolnak... Fékezni mindig kell, amit megtermel, pont azt használja fel a következő kigyorsításkor. Előre nézni nem lehet a sok sötétített ablakos német fostól, aminek egyébként értelme sincs, hiszen teljesen kiszámíthatatlan a forgalom, és a jelzőlámpák programozói is párttagkönyv alapján kerülnek be, vagy kötelező az értelmi fogyatékosság náluk. Egy olyan elavult szar, alapjaiban 200 éves közlekedési rendszerrel mint ami mondjuk budapesten van, hatékonyságról álmodni sem lehet.

koala kóla 2016.09.25. 00:42:17

@fidesz maszop dk egykutya: Ezzel van egy kis probléma.

Kb.30 éve elkezdtek egy kampányt hogy az olaj el fog fogyni. Nem fogyott el. Sőt, egyre több van belőle. Az egész hiszti arra volt jó hogy az olaj ára felmenjen 100 dollár fölé hordónként. Ezért a cégek elkezdték a drágábban bányászható olajat is keresni és kitermelni, és kiderült hogy gecisok, irdatlan sok olaj van még. +palaolaj forradalom.

Aztán, részben azért mert néhány hippi kitalálta megint ezt az elektromosautó hülyeséget ÚJRA, részben hogy az oroszokat szopassák, meg az irdatlan sok olaj miatt amit még mind el fogunk égetni, az olaj hirtelen olcsó lett. A 4 évvel ezelőttinek a harmadába kerül.

Na ezért (sem) lesz elektromos autózás itt még sokáig. Meg főleg azért nem mert az akksicégek fő befektetői az autógyárak, akik addig nem fogják megengedni az elektronyos (vagy más alternatív) felfutását amíg egy csepp olaj is van a Földön.

nniicckk 2016.09.25. 03:47:27

@Willkommenskultur: "Azért nem hiszem hogy ez ennyire eccerü lenne, mert akkor hogyhogy senki sem csinálja?"

Van ilyen ceg, 10 evvel ezelott is volt, csak az emberek tudatlanok, erdektelenek, es leszarjak a kornyezetvedelmet. Leszarjak hogy olcsobban kornyezetbarat modon kozlekedhetnenek. Es persze az is igaz, hogy az allam abszolut ellenerdekelt, az adobevetelek miatt. Az ELMA Suzukikat alakitott at elektromosra. tz-elma.hu/press/26-27_mag_elektromos_auto_unmiki.pdf

Ilyen cegeket kellett volna tamogatni mar sok evvel ezelott. Regebbi honlapon 2.5-3 millios arat irtak, tehat a mostani 1.5 millios tamogatas eleg jelentos lenne.

Willkommenskultur 2016.09.25. 04:31:10

@nniicckk: 'Van ilyen ceg, 10 evvel ezelott is volt, csak az emberek tudatlanok, erdektelenek, es leszarjak a kornyezetvedelmet.Leszarjak hogy olcsobban kornyezetbarat modon kozlekedhetnenek. '

Ne legyél már ilyen egyszerü. 2 percig se lesz a villanyautózás olcsó, max. ha az állam és az olajcégek azt akarják hogy villanyautóra váltsál. Nézd meg mi lett az LPG-vel. Még mindig olcsó de mivel az emberek 5%-a állt csak át azzal nem foglalkoznak. Amikor elkezdtek a 450es benzinn idején sokan rámenni az LPGre azonnnal megemelték az adóját.

+ az akksicégek fő részvényesei az olajcégek és az autóipar. Ők beleruháztak pár csilliárd dollárt a finomítókba és a kutakba. Amíg ki nem pumpálnak minden olajat, addig nem engedik elterjedni az új technológiát (ha az egyáltalán környezetvédőbb - 15 éve a dízelre mondták ugyanezt most az ellenkezőjét)

Willkommenskultur 2016.09.25. 04:39:46

@nniicckk: Egyébként figyelemre méltó, hogy anno ilyen hatótávolságot el tudtak érni (már ha igaz, ez nem teszt). Igen, a mostani e-golf örül ha megy 40-50 km-t 10 millióért (lehet hogy 8?).

De ez ilyen 10-15 éves cikk? Mert az akkori 3 milla....hát az most a duplája alsó hangon.

Willkommenskultur 2016.09.25. 04:44:43

@nniicckk: Valami nem kerek mert a sokkal újabb gyári elektronyos swiftben van benzinmotor is, és MAX 30 km-t tehet(ne) meg árammal.

De már ez a cikk is 4 éves és semmi nem lett belőle. www.origo.hu/auto/20120307-gyartasba-kerul-az-elektromos-suzuki-swift.html#

eßemfaßom meg áll 2016.09.25. 08:31:49

@nniicckk: ha ez ennyire egyszerű és filléres tétel, nem értem miért nincs tele a világ max4millás városi villanyverdákkal.

Pöff 2016.09.25. 09:43:56

@nniicckk: 2-3 millióból

pffff
5-10millió csak az aksi
hülye

fifibá55 2016.09.25. 09:50:55

Tipikus magyar megoldás: a járművek számának növekedésére hat, de nem foglalkozik a másik, fontosabb oldallal, a töltőpontok gyakorlati szaporításával. Szándéknyilatkozatokban szó volt 150-ről, most már csak 50-ről, de több konkrétum nincs, csupán pályázati lehetőség önkormányzatok számára, ami szép dolog, de csak lehetőség.
Bp-en már most is a töltők jelentik a szűk keresztmetszetet (no meg annak a kulturának a hiánya, hogy ha kész vagyok, elállok, hogy más is odaférjen), amit az elektromos taxik tovább fokoznak.

fidesz maszop dk egykutya 2016.09.25. 11:03:02

@koala kóla: há peersze egyre több van belőle, csak a háttérhatalom elhallgatja, hogy a sziriuszról visszatértek a dinoszauruszok, és a föld alatt halomra öngyilkolják magukat növényzettel teli gyomorral, hogy olaj legyen belőlük :DDD
Szóval fogy az olaj, már egy csomó helyről nem tudnak kitermelni ahonnan még pár éve tudtak. Ezért álltak át az ilyen helyeken a sokkal drágábban, nagyobb energia és pénzbefektetéssel kitermelhető palaolajra. Kényszerből...
Az akksicégeknek pedig köze nincs az olajcégekhez, nem olyan hülyék hogy a konkurenciába fektessenek... az autóiparnak meg tökmindegy mivel mennek az autóik.
Vasútnál is mekkora hülyék már hogy villamosítanak minden nagyobb forgalmú szakaszt, ahelyett, hogy dízellel pöfögnének... ja nem...

@Pöff: juj akkor egy csomó elektromos járgányt áron alul árulnak? deeehülyék :DD

Kivancsi 2016.09.25. 11:13:02

meg kell alapozni a Paks 2-nek! lenne félmillio elektromos autonk? johetne a Paks 3 is! kaszálhatnanak a beruhazassal es kornyekevel a cimbok, baratok, rokonok, stromanok es gázszerelok! :) :)

monddazigazatmar 2016.09.25. 11:48:54

Nevetségesek ezek a nagy összeesküvés-elméletek, hogy azért nincs elektromos autó, mert az olajcégek...
1. Az autózás az olajfelhasználás 2-3%át adja, szóval marhára leszarnák.
2. Ha valaki kifejlesztené a technológiát akkor azt levédetné, és elkezdené nyomatni ezerrel, mert ha nem kezdené el ő gyártani, akkor meglenne az esélye, hogy két nap múlva más fogja felfedezni, és meggazdagodni.
@Tiszteltetem Brüsszelet: Jó nagy marhaságot mondtál:
"Aki benzines autón keveset használja a féket, mert előre néz, annak is kevesebbet fogyzt a kocsi mint aki fék-gáz üzemmódban." És ha előre nézel és piros lámpát látsz, akkor nem kell megállni? Vagy az ovodáscsoport megy át a zebrán. igenis jó az, hogy a fékezéskor hasznosítja az energiát, és ugyanazzal gyorsul vissza a kocsi.
@fifibá55: Már bocs, de tölteni otthon is tudod. Tényleg nem kéne mindent az államtól elvárni, hogy a segged alá tegyen

fifibá55 2016.09.25. 12:30:33

@monddazigazatmar: Otthon pénzbe kerül. Amíg a jogi szabályozás engedi, nem fizetek külön érte.

egy igazi barom vagy mária 2016.09.25. 13:05:08

@fifibá55: Értem. Tehát neked jár az ingyen utazgatás. Tehát nem elég, hogy az állam támogatja az autó megvételét, de te ingyen tölthessed, ingyen parkolhass, meg használhasd a buszsávot. A segged kitörlése megy magadtól, vagy akkor is valami minisztériumi segítségre vársz

kalbász 2016.09.25. 13:24:00

Ez a gazdagok játéka, nyilván nem éri meg nagyon támogatni.
A környezetvédelmi bullshitet is csak a féltudásúak szopják be. Ha ez az egész fenntartható lenne vagy alternatíva bármilyen szinten, akkor nem kellene támogatni.

kalbász 2016.09.25. 13:27:46

Az olajlobbi elnyomásához:
Mindenki függ ettől az erőforrástól, ha lenen alternatíva a leginkább függők lennének a legérdekeltebbek a függőségtől való szabadulásra.
NINCS olyan technológia és forrás, ami az olaj egyszerűségét és praktikusságát fel tudná váltani.
EROEI szinten meg még rosszabb a helyzet.
A napelem érdekes módon addig olcsó, amíg a fosszilis energia olcsó. Az olcsó fosszilis energiából állítják elő, amgát nem tudja fenntartani. Élettartama alatt ezek a megoldások a bevitt energiát nem hozzák vissza.
Az élettartamuk után meg veszélyes huulladékok, fel kéne ébredni az önámításból.
Nem mellesleg az elektromos áram nem tárolható és nem szállítható veszteségmentesen.
Nagyon alapvető dolgokkal van itt nagyon sok és nagyon nagy baj.

Ami megy az egyes ágazatok lobbija. Ami nem más, mint a jó pénzszerzés nekik. A "megújuló" energia pedig pont ez.

kalbász 2016.09.25. 13:29:53

ÉS akkor az elektromos autó árához még hozzájön a hagyományoshoz képest rengeteg korlát.
A tankolási idő, a hatótávolság azért egy ilyen eszköznél elég fontos dolgok.
Vagy legyen egy benzines mellé, ha esetleg hosszabb útra akarod használni?
:)

2016.09.25. 13:34:00

Hát 9 milliós Leaf-ből visszakapok max. másfélmilliót, akkor is hétfélbe került (kivéve ha a kereskedő a támogatás miatt jó érzékkel nem emeli meg egy féllel az árát) és van egy limitált hatósugarú szappandobozom, amiben nem fér be a család rendesen, tankolhatom összesen 6 helyen az országban (ha nem akarok 8 órát várni). Kurvára megéri, mondhatom.

Akkor már veszek 6 éf félért egy dízel kombit, aztán nincs problémám, ha Szegedre akarok leugrani Győrből és még aznap haza akarok menni.

A környezetre meg hát.... most mit mondjak. Szarok. De azért az se legyen annyira büszke, aki elektromos géppel megy, mert ő is környezetszennyez, csak nem ott jelenik meg a kosz, ahol autózik, hanem ott, ahol előállítják az áramot....

2016.09.25. 13:37:45

@fidesz maszop dk egykutya: "
És még az is ott van, hogy egy elektromos jármű faék egyszerűségű, szervizt kb nem igényel, a hagyományos meg rendszeresen. "

Hát persze. Az elektromos járművön nicns futómű, nincs fék, nincs klíma, nincsen fűtés, nincsenek elektromos ketyerék, motoros tükrök, fényszórók és a többi és a többi.... Meg motorvezérlés sincs.
Az elektromos, tehát sohasem romlik el. Kenni sem kell. csak azért, mert elektromos.

Értékvesztése sincs, mert elektromos és az akkuk is 2070-ig fognak működni.

Biztos így van.

fifibá55 2016.09.25. 13:42:15

@egy igazi barom vagy mária: Megjegyzésed hangneme némi elégedetlenségre enged következtetni.

Senki set tiltja meg neked, hogy vegyél, immár támogatással, és kihasználd a mindenki számára nyitva álló előnyöket. Én az autókat anno saját pénzemből vettem meg, támogatások nélkül. És az ingyenességtől már akkor messze vagyunk, ha csak a megfizetett ÁFA tartalmat nézzük, ami önmagában több, mint egy kisebb belsőégésű motoros járműnél.

fidesz maszop dk egykutya 2016.09.25. 13:44:52

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: "csak nem ott jelenik meg a kosz, ahol autózik, hanem ott, ahol előállítják az áramot...."

Ja végül is az a pár tíz százalékos plusz energiahasznosítási hatékonyság az elektromos javára az mit számít...
dízel kombival van problémád. Szervizelgetni kell, turbót, befecskendezőt cserélgetni, stb ;)

Larry Silverstein 2016.09.25. 13:46:25

@fifibá55: Ingyenesség....hehe. Miért lenne a közlekedés ingyenes, ki ígért neked ilyet? ÁFA tartalom....hehe. Ki mondta hogy csak ÁFA fizető kap támogatást?

gheccc

surcapisca (törölt) 2016.09.25. 13:48:29

@monddazigazatmar: Mondd az igazat már! Hol is láttál te "2-2,5% hitel"-t (sic) ?

2016.09.25. 13:49:11

@fidesz maszop dk egykutya: 10 éve ilyennel járok. Amennyit szervizre költöttem, abból éhen halnál szerintem. A pár tíz százalékos energiahatékonyság hány millió forintot jelent? Csak azért kérdezem, mert támogatás nélkül olyan 4 millióval olcsóbb a dízel, de akkor az még nem egy kategória, mert a Nissan Leaf egy kisautó, a kombi meg egy közepes autó lesz, szóval nyugodtan hozzáadhatsz még egy mésfélmilliót a 4-hez. Akkor vagyunk egy szinten.

Namost 4 millió Forintnyi üzemanyagból uszkve 190-200.000 kmt tudok megtenni a dízellel és addig garanciális, tehát szervizelni nem kell gyakorlatilag. Kopóeszközt igen, de az van az elektromoson is.

surcapisca (törölt) 2016.09.25. 13:51:57

@JGDus: Vízierőművekről, szél- és napenergiáról hallottál-e már?

2016.09.25. 13:54:11

@Tiszteltetem Brüsszelet: "De ki tudja egy-két cégnek megérhet, eddig is volt egy csomó hybrid-taxi Budapesten, támogatás nélkül."
A törvényekkel monopolhelyzetbe hozás eléggé támogatásnak tűnik.

Úgy lenne fair, hogy aki nem magánhasználatra vesz támogatással autót, annak csökkenteni kellene a szolgáltatása/terméke árát. Mert így csak az látszik, hogy a fidesz megint a többség kárára kedvezményez olyanokat, akiknek valójában nem is lenne rá szüksége.
Nekem első gondolatom az volt a támogatás kapcsán, hogy valamelyik fideszes nagykutya akar ilyet venni magának, csak sokallja az árát.

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.09.25. 14:13:32

@Ylim: A fidesz geci mer nem ad elég pézt elektromos autóra, valamint azért mert pézt ad elektromos autóra....köhömm

Pár éve a németek (és más államok is) egy rakás pézt adtak bármilyen új autó vételekor. Az állam arról szól hogy biz. emberek kárára más embereket támogatunk.

Netuddki. 2016.09.25. 15:03:50

Stadion, lakás, föld már megvan közpénzen. Gyerekek, rokonok kistafírungozva, jöhet az elktronyosótó...

Netuddki. 2016.09.25. 15:05:00

@Tiszteltetem Brüsszelet: Haggyad már ezt a "nektek semmi se jó" tolvajfidesz agitprop dumát orbánfarturesz! Uncsi...

egy igazi barom vagy mária 2016.09.25. 15:16:53

@surcapisca: Speciel olyan lízing van a kocsimon. Na, ehhez mit szólsz?

egy igazi barom vagy mária 2016.09.25. 15:25:28

@Ylim: +Mert így csak az látszik, hogy a fidesz megint a többség kárára kedvezményez olyanokat, akiknek valójában nem is lenne rá szüksége.
Nekem első gondolatom az volt a támogatás kapcsán, hogy valamelyik fideszes nagykutya akar ilyet venni magának, csak sokallja az árát."
Na, nekem ilyenkor az első gondolatom az, hogy hülye vagy. A fideszes nagykutya biztos valami nissan leaf szerű szarral vágyik mászkálni. És csinálnak törvényt meg milliárdokat tolnak bele valamibe azért, hogy másfelet visszakapjon. Öcsém, paranoia kimaxolva.

Olyanokat támogat akinek nem lenne szüksége rá? Nehéz felfogni a lényeget ugye? Segítek.
Szóval, van egy kicsi, kényelmetlen, kiforratlan technológiájú szar, amit szeretnének, hogy elterjedjen. Valamelyik írta előbb, hogy a feléből vesz dízelt, ami használható. SZóval, ha azt akarja a kormány, hogy egy picivel több elektromos autó mászkáljon a városokban, és ne szennyezzen, akkor valahogy meg kell győzni mondjuk engem, hogy ilyet vegyek. Mert hátrányai vannak, előnyei max az, hogy elmondhatom, hogy védem a környezetet. Ezért csinálnak kedvezményeket, mint ingyen parkolás, buszsáv, ingyen töltés, most ez a támogatás. Tetszik érteni? Egy drága és szar dolgot próbálnak meg elterjeszteni. Szegényházy Péter nem fogja megvenni akkor sem, ha 50%ban az állam fizeti, mert még úgy is drága. Szóval, ezekkel a kedvezményekkel talán, ismétlem talán meggondolom, hogy kifizessek-e a szarra rengeteg pénzt.

JGDus 2016.09.25. 15:32:28

@surcapisca: Vízierőművekről Bős, szélerőművekről öko-system halál, napenergia celláról meg az jut eszembe, hogy épp most cikkeznek, milyen borzalmasan környezetszennyező a monokristályos cella előállítása + u.n. szolar-akkumulátorok is kellenek. Szóval az átlagos műveltségű entellektüelt (van belőlük pár milliárd) simán megvezetik ezekkel. Kár......

fifibá55 2016.09.25. 16:52:54

Úgy hiszem, el kell oszlassak egy félreértést, nevezetesen, hogy aki villanyautót vesz, az a környezetet védi. Fenét. Azért veszi, tudatosan, mert ki akarja használni az állam/önkormányzatok által biztosított előnyöket, amelyek még a roppant drága beszerzési ár mellett is tényleges előnyként jelentkeznek nála. Nem-budapestiek számára egyedül egy Tesla jöhetne szóba a hatótáv miatt (kb. 400 km, és 17m-tól felfelé használtan!), a fővárosiaknál, pontosabban a belvárosiaknál a parkolás/töltés számít jelenleg. A buszsáv használata nem megengedett, de azt szinte senki nem tartja be, úgy hogy mindegy. Aki külsőbb kerületekben lakik vagy dolgozik, már számolgatnia kell a kilométereket, mert ott semmilyen nyilvános infrastruktúra nincs.
Ha ezeket a kedvezményeket megszüntetnék, szinte nullára esne vissza a növekedés.

vmaast 2016.09.25. 17:39:22

Hogy vegyünk elektromos autót?
Sehogy...
Egyfelől jelenlegi formájában ostoba képmutatás, tervezett formájában rendszerszinten nehezen megvalósítható.
Másfelől a támogatás csak azért van, hogy beugrasszák a későbbi durván tejelő hiszékenyeket, lásd heroin, devizahitel, satöbbi.

delspam 2016.09.25. 20:02:15

1. Rossz érv: Az elektromos áram előállítása is környezetszennyező
Igaz, de - nem vitatkozva azon, hogy mennyire - a felhasználás helyén már nem környezetszennyező, környezetet védeni, és technológiát váltani, az elektromosság előállításához, még mindig könnyebb az elállítás helyén mint a rengeteg autót lecserélni.
2. Rossz érv: Az akkumulátorok élettartama, hatékonysága, környezetszennyezése
Van hova fejlődni, de rengeteg cég rengeteg pénzt tol bele, szóval biztosan lesz áttörés mindhárom vonalon. Ráadásul nagy szükség van rá a mobil eszközök piacán is. Itt is jóval egyszerűbb technológiát váltani, ha az "áram ugyanolyan" ami ki jön belőle, akkor lehet most litium-ion-t kapsz, 10 év múlva meg egészen mást, mégis belemegy a kocsidba. (Kivéve ha ugye a gyártó ezt nem akarja:S erre lehetne EU-s irányelv vagy gyártói konszenzus, szabvány, hogy ne kelljen megint évtizedeket végigszo...ni.)

Persze most még tulajdonképpen luxus ez az egész, de mindig minden innen indul, és megy le az ára.
Ez most egy jó intézkedés, annyi lenne még jó ha hosszú távon növekvő lenne a támogatás, és megfelelő hálózatot folyamatosan húznák hozzá fel.

Hibrid taxiban utaztam már, hát azért egészen más élmény. Jó ez a cucc na:)

Medgar 2016.09.25. 20:08:27

@monddazigazatmar: Ennek a 2-3%-nak utána kéne nézned mégegyszer. A teljes felhasználás 67%-a a közlekedésre megy el, és ennek a 80-85%-a a közúti közlekedés. Tehát összesen a teljes fogyasztás több mint felét az gépkocsik (személy, teher, busz) jelentik.

Arcade Macho 2016.09.25. 21:41:22

zold auto az idiota magyar kurmany szerint az is ami akksirol 30 km -t tud csak megtenni de a 200 pacit megfejeli masik 100 -al
Taplos idiota barom meg azt tamogatja, hogy a budapesti takszik tüdőrák a középső nevem dízelek legyenek

agyrem...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.09.25. 22:31:46

@monddazigazatmar: A 2-2,5%-os kamat a hitelre most alacsony, de a mélypontról csak felfelé mehet és ez hosszútávú befektetés...

@Tiszteltetem Brüsszelet: Kecskeméten a Mercedes elkezdte az elektromos B-osztályt is gyártani.

@koala kóla: Az olaj ára azért ment fel, mert a hatalmas kínai gazdaság gyors növekedéséhez nagyon sok olaj kellett és a kereslet meghaladta a kínálatot és ezt az OPEC is gerjesztette a termelés mesterséges visszafogásával. Aztán jött a válság 2008-ban, visszaesett a kereslet és zuhantak az olajárak, az USA pedig az olajpala kitermélésének felfutásával importőrből exportőrré vált.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.09.25. 22:39:49

@monddazigazatmar: Ültem már profi sofőr mellett Budapesten, aki úgy vitt át a városon délutáni csúcsforgalomban, hogy a kocsi végig mozgásban volt, nem állt meg egy pillanatra sem és ehhez nem használt megkülönböztető jelzést.

@JGDus: Sokan elfeledkeznek róla, hogy a környezetszennyezést a teljes életciklus alatt kell mérni, tehát az olajat és a elektromos áramot sem csupán az autó kibocsátása alapján kell megítélni, hanem az olajkitermeléstől az áram előállításának módján át a járművek előállításáig elég sok tényezővel kell számolni.

The Biclops 2016.09.25. 22:41:32

Tök jó, remélem hogy az elektromos kisvonatokat is támogatja az állam. A dizel sokat eszik.

fidesz maszop dk egykutya 2016.09.25. 22:57:56

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: de kell szervizelni gyakorlatilag, mert ha nem teszed, pont bukod a garanciát... Kötelező szervizek a kézikönyvben megírt intervallumonként.

"Az elektromos járművön nicns futómű, nincs fék, nincs klíma, nincsen fűtés, nincsenek elektromos ketyerék, motoros tükrök, fényszórók és a többi és a többi.... Meg motorvezérlés sincs.
Az elektromos, tehát sohasem romlik el. Kenni sem kell."

Vannak ilyenek, de kb soha nem romlanak el, vagy ritka a probléma mint a fehér holló, hasonló a hagyományos autóknál is...

Fék pl van az az elektromosnál, csak használva nincs, hiszen a csak vészfékezésre való, üzemi fékezésre a villanyfék használatos, ami ugye nem kopik...
Nincsenek szelepei, amiket ellenőrizgetni és állítgatni kell, nincsen vezérműlánca amit ellenőrizni és cserélni kell, és ha nem akkor szétkúrja a fél motort, nincs benne főtengely amit ütöget pár dugattyú amit kis robbanások táplálnak, nincs befecskendező, se pillangószelep, sem sebességváltó egy rakás fogaskerékkel és rudazattal, sem kuplung. Hanem van pár tekercs, és 2 darab csapágy, és ennyi. Kenni is kb ezeket kell. Az elektromos motoroknál is fél liter olaj kell a minimum 2 literrel ellentétben, és a csereintervallum, is sokszorosa a hagyományos mocihoz képest :)
Töredék szervizigény, amitől már a szerelők is félnek, mert látják, hogy ha elterjed akkor sokkal kevesebb szakira lesz szükség...

2016.09.26. 07:45:53

@fidesz maszop dk egykutya: "de kell szervizelni gyakorlatilag, mert ha nem teszed, pont bukod a garanciát... Kötelező szervizek a kézikönyvben megírt intervallumonként."

1. az elektromos autónál is lesz ilyen szerintem.
2. a kötelező szerviz max 70.000 Ft, és 200.000 km alatt hatszor kell. Legyen akkor 3.500.000 Ft a két autó különbsége. Akkor még mindig 170.000 km -re elég a különbözet.

"Fék pl van az az elektromosnál, csak használva nincs, hiszen a csak vészfékezésre való, üzemi fékezésre a villanyfék használatos, ami ugye nem kopik...
Nincsenek szelepei, amiket ellenőrizgetni és állítgatni kell, nincsen vezérműlánca amit ellenőrizni és cserélni kell, és ha nem akkor szétkúrja a fél motort, nincs benne főtengely amit ütöget pár dugattyú amit kis robbanások táplálnak, nincs befecskendező, se pillangószelep, sem sebességváltó egy rakás fogaskerékkel és rudazattal, sem kuplung. "

Új autókról beszélünk mindkét esetben. Eddig 3 új autót hajtottam 150.000 km-ig. Gyakorlatilag semmiféle bajuk nem volt a kopó alkatrészeken és a kötelező szervizeken kívül. Vagyis egynél igen, de az garanciális volt, így semmibe nem került. Szóval összegezve: egyszerűen nem tudod megmagyarázni, hogy a cikkben lévő konstrukció anyagi szempontból megéri, mert nem éri meg.

Ha meg páréves használt kocsiról beszélünk, akkor a meghibásodás esélye még mindig csekély, a szervizköltség sem fog brutálisan megemelkedni, ellenben a különbség 6-7.000.000 Ft-ra rúg, amiből megteszem a Hold-Föld távolságot.

Szóval az elektromos autó, még a fenti támogatással is anyagi bukta, és talán akkor térül meg, ha PR célokat használhat egy jól menő cégnél - ezt még el tudom képzelni - de annak a hasszna meg többnyire nem mérhető.

Arcade Macho 2016.09.26. 21:13:27

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: " Eddig 3 új autót hajtottam 150.000 km-ig. Gyakorlatilag semmiféle bajuk nem volt a kopó alkatrészeken és a kötelező szervizeken kívül. "

a te allitasod 0 Ft

motorolaj ~ 200e
fekbetet + tarcsa csere ~ 140e, ez legyen +100e, mivel elektormosnal is kell nagy ritkan fekbetetet cserelni
kuplung ~ 70e
vezermuszij ~70e

ezeket az arakat az en osoreg automra irtam, gondolom az ujautonal ez meg masszivabb koltseg

tehat 0 vs 440e ...
de valo igaz nincsen semmi az elektromosban amitol az egyszerubb lenne :)))

Arcade Macho 2016.09.26. 22:02:46

az elektromos autohoz meg hogy megerje, csak hasrautesszeru arakat irok, de a lenyeg azert ott van

atlag benzin km koltsege: 30 HUF / km
amortizacio / szerviz: 15 HUF / km
(4 millas autora, amire fel milla a szerviz es 300e km-re)

elektromos auto km koltsege: 15 HUF / km
amortizacio / szerviz: 33 HUF / km
(8 millas autora, ahol +2 milla az akksicsere plusz a szerviz es 300e km -re)

meg hozza lehetne szamitani a kezdeti extra finanszirozasi igenyt a elektromosra illetve az evi ketszeri autoberlest ami ~ 10-30 HUF / km -rel dobna meg a koltsegeket, 45Ft / km(ICE) vs 85Ft /km(EV) jon igy ki!

konnyen belathato hogy Budapesten egy 50 Ft / km utdij amit a nem tisztan elektromosokra vetnenek ki pluszba az ezt a szamitast siman megforditana, gyakorlatilag Budapesten ugyanannyi lenne az eletromos autot fenntartani, mint a masikat

2016.09.26. 22:36:53

@Arcade Macho: Akkor most olvasd el újra minden hozzászólásomat eddig!

Zanzásítom neked:
Igen, feljebb elismertem, hogy némileg magasabb a diesel szervizköltsége, ellenben 4.000.000 Ft-tal drágább az elektromos, ami még akkor is csak egy nagyjából kétszemélyes szappandoboz, miközben a diesel egy közepes kombi, amibe belefér a család cuccostul.
A maradék 4-0,5 = 3,5 millióból pedig megteszek 160-170.000 km-t, míg az elektromossal még 0 km-t mentél (pedig annak is van üzemanyagköltsége). Szóval összegzem újra: az elektromos autó nekem szar üzletnek tűnik. Cáfolj kérlek!

2016.09.26. 22:41:33

@Arcade Macho: Amortizáció 33 HUF / km.... érdekes hozzáállás.
Mondjuk évi 10.000 km-t mész a kocsival. Akkor szerinted az első évben 330.000 Ft-ot fog esni a 10 milliós Nissan Leaf értéke....?! És ebben a szerviz is benne van? Ezt te sem gondolod komolyan!

2016.09.26. 22:44:33

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

De jó... ne vegyük az első évet, mert az extrém.
De akkor 10 évig évi 10.000 km az 100.000 km futás. HUF 33-mal megszorozva ezek szerint a Nissan Leaf 10 milliós árából még 6,7 milliót még vissza fogok kapni 10 év múlva!!!!! Haver!

Ez tényleg az évszázad üzlete, veszek is mindjárt 10 darabot.... jah nem...... hülyeség az egész.

Arcade Macho 2016.09.27. 09:20:20

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: " elektromos, ami még akkor is csak egy nagyjából kétszemélyes szappandoboz, miközben a diesel egy közepes kombi, "

elobb nezd meg mirol beszelsz!

hu.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf
Tengelytáv 2700 mm
Hossz 4445 mm

en.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus_(second_generation,_Europe)
Wheelbase 2,640 mm (104 in)
Length
2004-07 Hatchback: 4,340 mm (171 in)
2005-07 Saloon: 4,480 mm (176 in)

Arcade Macho 2016.09.27. 09:24:28

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: "Szóval összegzem újra: az elektromos autó nekem szar üzletnek tűnik. Cáfolj kérlek!"

szoval szutyok dizellel szennyezed a budapestieket, es ezzel hencegsz...

en azt ALLITOTTAM hogy az elektromosnal fel milla szervizkoltseggel kevesebb van 150e km -nel
cafold legyszi tetelesen hogy a szamitasom miert ROSSZ!!!
milyen motorolajat raknal bele az elektromosba?
milyen kuplungot cserelnel elektromoson?

Arcade Macho 2016.09.27. 09:35:02

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
sehol nem allitottam hogy MEGERI az elektromos
azt irtam hogyha 50 Ft / km utdijat kivetnenek az osszes tobbire akkor ugy mar eppen megerne

dizelekre meg meg tobbet kellene kivetni de ez mar mellekes...

2016.09.27. 10:58:57

@Arcade Macho:

Áááá.... sikerült kikeresned kemény munkával egy kisebb tengelytávú autót.

Elárulok valamit: a tengelytávok és hossz nem elegendő információ a belső helykínálat megítéléséhez, meg hogy hogyan lehet elférni egy autóban. Menj el egy szalonba, ülj be, aztán meglátod.

Nézd meg a csomagteret és nézd meg azt is, hogy egy Focus diesel kombit megkapsz 5.85 millióért. A Ford kb. simán elenged az első szóra még 500.000-t a listaárból.

Akkor máris nem 6,5 millióért vettél autót, ahogy a kiinduló hozzászólásomban említettem, hanem 5 millió 300 ezerért. Szóval közelítünk ahhoz, hogy két autót veszek a Leaf árából, vagy 5 millió Forintot autózhatok el, míg utolérem a Leaf árát.

Továbbá:

A Leafbe hol férsz el egy családdal? Mármint ha két gyerek is van és azok cuccai.
A Leaf meg tud tenni megállás nélkül 500 km-t telepakolva akár télen is?
A Leaf-et megkapod 10 millió alatt?

A különbözet mennyi?

Kár erről tovább beszélni, csak időpocsékolás.

A szennyezés kérdését hagyjuk, mert az elektromos autó is szennyez, csak nem ott, ahol használják.
A budapestiek egészsége meg nem az én felelősségem, addig, amíg a BKV buszok okádják a fekete füstöt tonnaszámra.

50 Ft /km útdíjat milyen alapon akarsz kiróni más autókra? Csak nem elektromos autókkal kereskedsz, mert akkor megértem az összes érvedet. :-)

Arcade Macho 2016.09.27. 15:44:21

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: "50 Ft /km útdíjat milyen alapon akarsz kiróni más autókra? Csak nem elektromos autókkal kereskedsz, mert akkor megértem az összes érvedet. :-)"

ez lenne az a dij amivel helyzetbe lehetne hozni az elektromosokat Budapesten, persze ez egy atlag, euro2es benya meg a szemet turbodenesnek tobb kellene legyen, a modern szivobenyasnak meg kevesebb
szivem szerint dugositasi dij is kellene na meg valodi uthasznalati dij is

ha te a videkitol akinek napi ketszer megy be a tavolsagi busz ugyanazt a DIJAT akarod felszamitani az autos kozlekedesnel akkor a lelked rajta, de engem pl. zavar hogy Budapest belvarosaban a nagykoruton, ahol a vellamosok 2 percenkent jarnak ugyanolyan koltseggel lehet hasznalni az autot mint az eppen most emlitett videki eseteben
szimplen bancsa az igazsagerzetem
mint az is bantcsa, hogy a Taplos nem kurja 25szor pofan a dizeleseket
a dizel BKV buszosakat is termeszetesen... ugyanis mehetne gazzal is az a busz, csak hat ilyen idiota selejt vezetonk van hogy meg ezt se tudja vegigcsinalni

2016.09.27. 16:13:30

@Arcade Macho: Azt nem tudom, hogy neked mi bántsa az igazságérzetedet, de lehet, hogy a világ bonyolultabb, mint az te az ötkerből, vagy a budai hegyekből látod. (gondolom most majd jön a válasz, hogy máshol laksz, de tökmindegy, vágod a lényeget).

Szerintem meg a működőképes megoldás hülyére adóztatása nem megoldás. Nem véletlen, hogy Németországban - ahol aztán keményen tolják a sötét zöldséget - ott is csak elenyésző az elektromos autók száma:

Egyszerűen nem alternatíva, ha egy töltéssel 200 km-nél többet akarsz menni megrakva. Majd ha 5-10-15 perc töltéssel (egy tankolás idejével összehasonlítható idő) el lehet menni 500-600-700 km-t, akkor lesz egyenértékű a diesellel vagy benzinessel, és még akkor is ott lesz egy masszív árkülönbözet.

Részemről pedig kurvára nem érdekel, hogy Budapesten milyen a levegő, és nem az az oka, hogy nem szeretem a tiszta környezetet, hanem az, hogy 200 km-re lakom onnan és havonta csak egyszer kell felmennem a munkahelyi központba. Október 1.-től pedig egyszer sem, mert álláskereső leszek.

Arcade Macho 2016.09.27. 22:46:59

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: "Szerintem meg a működőképes megoldás hülyére adóztatása nem megoldás. Nem véletlen, hogy Németországban - ahol aztán keményen tolják a sötét zöldséget - ott is csak elenyésző az elektromos autók száma:"

egyreszt pont a nemetek toltak a dizelt ezerrel, es pont nyugaton frankora elfogadott az hogy alljon csak be a varos nem szamit, csak nehogy a szenttehenke autosokhoz hozzaerjunk...

az elektromosnak Magyarorszagon elsosorban Budapesten mint masodik autonak van a legeslegnagyobb haszna, es ezt kellene helyzetbe hozni, a budapestiek meg megkapnak a friss hegyilevegot

ezert nem valaszoltam a hogyan rakjuk be a 3 nagymamit meg a csomagokat egy elektromosba temakorre elegge vehemensen, mert szimplan nem vedheto hogy 200 km -t mar nem lehet vele nyugodtan megtenni :)
ugyis ott van ra az elso nagy auto

2016.09.28. 06:54:31

@Arcade Macho: Mondom én, hogy a budai hegyekből máshogy látszik a világ. :-)

Második autónak egy 9 milliós autót, egy olyan országban, ahol az emberek többsége örül, hogy másfél millióért tudott venni egy azaz egy darab családi szekeret?

Mit mondjak....."reálisnak" tűnik....

Arcade Macho 2016.09.30. 14:24:18

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: en azt allitottam hogy budapesti 50 Ft / km szopato dijjal sok - sok ember menne elektromossal

amugy meg csak hogy temanal maradjunk igen budai, sot ujbudai vagyok... megse vettem zsiruj dizelket...

2016.10.01. 10:38:00

@Arcade Macho: Jah.... 5.000 Ft / 100 km díjjal tényleg sokan választanák az elektromos autót, mivel úgy 16 liter lenne a diesel fogyasztása. A kérdés csak az, hogy milyen alapon?

"amugy meg csak hogy temanal maradjunk igen budai, sot ujbudai vagyok... megse vettem zsiruj dizelket..."

A mondat így hangzik helyesen: "amugy meg csak hogy temanal maradjunk igen budai, sot ujbudai vagyok... EZÉRT MEGTEHETTEM, hogy ne vegyek zsiruj dizelket... "
süti beállítások módosítása