Minden férfiember álma. Még ma is, vagy talán még inkább. A sport coupé gyártása Németországban 1968. novemberében kezdődött és sokáig, 1986. decemberéig tartott. A Capri a Ford egyik legsikeresebb autója.
Ezek az autók ma már old-timerek. Három generációjával találkozhatunk.
I. generáció:
Capri '69 modellt a Brüsszeli autószalonban 1969. januárjában mutatták be először, a gyártás pedig februárban kezdődött. A Capri '69-et 1973-ig gyártották az angol Dagenhamban, Halewoodban, és a német Saarlouisban, Kölnben és a belga Genkben.
A Caprit eredetileg Coltnak nevezték volna el, de ez a név akkor már jogilag a Mitsubishi tulajdona volt. A Caprival a Ford ugyanakkora sikert akart elérni Európában, mint a Ford Mustanggal az Egyesült Államokban.
Már a gyártás kezdetén többfajta motorral rukkolt elő a Ford, mint például az 1,3- és 1,6 literes, négyhengeres motor vagy a V-motorok. Az első siker a kétliteres V6 motor volt.
II. generáció:
Mivel az első generációs Capri eladott darabszáma egyre csökkent, a Ford úgy döntött, hogy fejlesztésbe kezd. Ezek között a javítások között szerepeltek a csomagtérajtó megnagyobbítása és nagyobb ablakok beszerelése. Az autó belsejét is megreformálták, a hátsó ülések kivehetők lettek. A motorokon semmit sem változtatott a Ford. A Capri II-t több változatban lehetett kapni, az alapmodell a Capri L volt, a luxus kivitel a Capri XL, a Capri GT pedig a sportautó kedvelőknek lett a kedvence.
III. generáció:
Ezt a modell elég jelentősen ráncfelvarráson esett át. Áramvonalasabb lett, változtattak az autó méretein és a motoron is. Újdonság volt és nagyon sportos kinézetet adott a kocsinak a dupla, kerek fényszóró. Az új motorok már kettő és három literes V6 motorok voltak. 1981. novemberétől ebből a modellből már jobbkormányost is gyártottak.
4x4 Capri Rallycross
Külön említést érdemel a Ford Capri Rallycross. Ez már egy sportautó-állat volt. Az angliai gyárban a 3000GT négykerék meghajtással készült és nem kevesebb, mint 250 lóerős, három literes motorja volt.