Alkatrészvilág

Utolsó kommentek:

Privát Béla 2018.09.27. 15:49:41

Hali! Tetszik az oldal!
Őket ajánljátok?
alkatreszokosan.hu/
Köszi

Bejegyzés: Bedöglött az ablaktörlő?

Roller76 2018.03.26. 15:27:25

Nagy segítsèg volt. Köszönöm! Annyit fűznèk hozzá hogy nekem a tengely háza volt rozsdásabb de találtam itthon pont akkora mèretü fúrószárat ès gèppel megjárattam benne. Úgyhogy most már szuperül mükszik az ablaktörlő. Köszönet!!!

Bejegyzés: Bedöglött az ablaktörlő?

alapjarat · http://alapjarat.blog.hu/ 2017.05.24. 16:11:54

És mi is volt az az autó amivel a legtöbbet mentek? Merci vagy Toyota?

Bejegyzés: 30 érdekes tény az autókról és az alkatrészekről

Hima Tamás István 2016.11.16. 12:05:46

Mint gyakorlatot (is) oktató (és gépjármű mérnök) kolléga mondom, min dez nagyon igaz, de az elméleti oktatás keretében ez nem kap elegendő hangsúlyt. Pedig az elméleti oktatásnak a gyakorlati oktatásra kell(ene) felkészítenie.
Az üresbe kapcsolt váltónak és a felengedett kuplungnak várakozásnál két fő oka van:
1) Műszaki ok. A kolléga szabatosan leírta.
2) Biztonsági ok. A lenyomva tartott kuplung fölött a láb elernyed vagy a gkv. egyszerűen elfeledkezik és elengedi a kuplungot. Ekkor a gépkocsi "ugrik". Egyszer, régen, Budapesten, a XII., Magyar Jakobinusok terén egy Trabantos hátulról belement egy Ladásba. Csak anyagi kár volt, megegyeztek, de a Ladás még nem tudott továbbmenni, mert le kellett kötöznie a csomagtartó fedelét (a hátfal és a fedél sérült meg, meg a lökhárító stb.). Mikor a Tabantos indulni akart (pedig a Trabantnak kicsi a nyomatéka viszonylag!), induláskor nem nyomta be a kuplungpedált és a váltó egyesben volt. Még egyszer nekiment ugyanan nak a Ladának, de most már a vezető lábát törte el. No, így kerültem a helyszínre, mint rendőrségi balesethelyszínelő, mert mi csak súlyos (de ez a helyszínen nem mindig derül ki) balesetekkel foglalkoztunk. Ez igaz történet, 1983-ból. Ha módom nyílik rá és a Tanulóvezetőt "ösztönözni" kell, ezt alkalmanként az oktatás során elmesélem.

Hima Tamás István

A legjobb módszer, amivel tönkreteheted a kuplung kinyomócsapágyat!

Nem szeretnél súlyos tízezreket fizetni olyan javításokért, amelyeket normál esetben…

alkatresz.blog.hu|Szerző: Cromax Autó

.

.

.

TetszikTovábbi reakciók megjelenítése
Hozzászólás Megosztom.

Hozzászólások

Hima Tamás István

Hozzászólás írása...

.

Hima Tamás István megosztotta Tournament Guy videóját.

17 perce ·

..

Lejátszás

0:00

Némítás feloldása

További megjelenítési beállításokTeljes képernyő

..

13 905 939 megtekintés

.
Tournament Guy feltöltött egy új videót.Tetszik
november 13., 0:04 ·

A boy's bestfriend and baseball. ❤️

Bejegyzés: A legjobb módszer, amivel tönkreteheted a kuplung kinyomócsapágyat!

2016.10.01. 10:38:00

@Arcade Macho: Jah.... 5.000 Ft / 100 km díjjal tényleg sokan választanák az elektromos autót, mivel úgy 16 liter lenne a diesel fogyasztása. A kérdés csak az, hogy milyen alapon?

"amugy meg csak hogy temanal maradjunk igen budai, sot ujbudai vagyok... megse vettem zsiruj dizelket..."

A mondat így hangzik helyesen: "amugy meg csak hogy temanal maradjunk igen budai, sot ujbudai vagyok... EZÉRT MEGTEHETTEM, hogy ne vegyek zsiruj dizelket... "

Bejegyzés: Így vegyünk elektromos autót

Arcade Macho 2016.09.30. 14:24:18

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: en azt allitottam hogy budapesti 50 Ft / km szopato dijjal sok - sok ember menne elektromossal

amugy meg csak hogy temanal maradjunk igen budai, sot ujbudai vagyok... megse vettem zsiruj dizelket...

Bejegyzés: Így vegyünk elektromos autót

2016.09.28. 06:54:31

@Arcade Macho: Mondom én, hogy a budai hegyekből máshogy látszik a világ. :-)

Második autónak egy 9 milliós autót, egy olyan országban, ahol az emberek többsége örül, hogy másfél millióért tudott venni egy azaz egy darab családi szekeret?

Mit mondjak....."reálisnak" tűnik....

Bejegyzés: Így vegyünk elektromos autót

Arcade Macho 2016.09.27. 22:46:59

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: "Szerintem meg a működőképes megoldás hülyére adóztatása nem megoldás. Nem véletlen, hogy Németországban - ahol aztán keményen tolják a sötét zöldséget - ott is csak elenyésző az elektromos autók száma:"

egyreszt pont a nemetek toltak a dizelt ezerrel, es pont nyugaton frankora elfogadott az hogy alljon csak be a varos nem szamit, csak nehogy a szenttehenke autosokhoz hozzaerjunk...

az elektromosnak Magyarorszagon elsosorban Budapesten mint masodik autonak van a legeslegnagyobb haszna, es ezt kellene helyzetbe hozni, a budapestiek meg megkapnak a friss hegyilevegot

ezert nem valaszoltam a hogyan rakjuk be a 3 nagymamit meg a csomagokat egy elektromosba temakorre elegge vehemensen, mert szimplan nem vedheto hogy 200 km -t mar nem lehet vele nyugodtan megtenni :)
ugyis ott van ra az elso nagy auto

Bejegyzés: Így vegyünk elektromos autót

2016.09.27. 16:13:30

@Arcade Macho: Azt nem tudom, hogy neked mi bántsa az igazságérzetedet, de lehet, hogy a világ bonyolultabb, mint az te az ötkerből, vagy a budai hegyekből látod. (gondolom most majd jön a válasz, hogy máshol laksz, de tökmindegy, vágod a lényeget).

Szerintem meg a működőképes megoldás hülyére adóztatása nem megoldás. Nem véletlen, hogy Németországban - ahol aztán keményen tolják a sötét zöldséget - ott is csak elenyésző az elektromos autók száma:

Egyszerűen nem alternatíva, ha egy töltéssel 200 km-nél többet akarsz menni megrakva. Majd ha 5-10-15 perc töltéssel (egy tankolás idejével összehasonlítható idő) el lehet menni 500-600-700 km-t, akkor lesz egyenértékű a diesellel vagy benzinessel, és még akkor is ott lesz egy masszív árkülönbözet.

Részemről pedig kurvára nem érdekel, hogy Budapesten milyen a levegő, és nem az az oka, hogy nem szeretem a tiszta környezetet, hanem az, hogy 200 km-re lakom onnan és havonta csak egyszer kell felmennem a munkahelyi központba. Október 1.-től pedig egyszer sem, mert álláskereső leszek.

Bejegyzés: Így vegyünk elektromos autót

Arcade Macho 2016.09.27. 15:44:21

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: "50 Ft /km útdíjat milyen alapon akarsz kiróni más autókra? Csak nem elektromos autókkal kereskedsz, mert akkor megértem az összes érvedet. :-)"

ez lenne az a dij amivel helyzetbe lehetne hozni az elektromosokat Budapesten, persze ez egy atlag, euro2es benya meg a szemet turbodenesnek tobb kellene legyen, a modern szivobenyasnak meg kevesebb
szivem szerint dugositasi dij is kellene na meg valodi uthasznalati dij is

ha te a videkitol akinek napi ketszer megy be a tavolsagi busz ugyanazt a DIJAT akarod felszamitani az autos kozlekedesnel akkor a lelked rajta, de engem pl. zavar hogy Budapest belvarosaban a nagykoruton, ahol a vellamosok 2 percenkent jarnak ugyanolyan koltseggel lehet hasznalni az autot mint az eppen most emlitett videki eseteben
szimplen bancsa az igazsagerzetem
mint az is bantcsa, hogy a Taplos nem kurja 25szor pofan a dizeleseket
a dizel BKV buszosakat is termeszetesen... ugyanis mehetne gazzal is az a busz, csak hat ilyen idiota selejt vezetonk van hogy meg ezt se tudja vegigcsinalni

Bejegyzés: Így vegyünk elektromos autót

2016.09.27. 10:58:57

@Arcade Macho:

Áááá.... sikerült kikeresned kemény munkával egy kisebb tengelytávú autót.

Elárulok valamit: a tengelytávok és hossz nem elegendő információ a belső helykínálat megítéléséhez, meg hogy hogyan lehet elférni egy autóban. Menj el egy szalonba, ülj be, aztán meglátod.

Nézd meg a csomagteret és nézd meg azt is, hogy egy Focus diesel kombit megkapsz 5.85 millióért. A Ford kb. simán elenged az első szóra még 500.000-t a listaárból.

Akkor máris nem 6,5 millióért vettél autót, ahogy a kiinduló hozzászólásomban említettem, hanem 5 millió 300 ezerért. Szóval közelítünk ahhoz, hogy két autót veszek a Leaf árából, vagy 5 millió Forintot autózhatok el, míg utolérem a Leaf árát.

Továbbá:

A Leafbe hol férsz el egy családdal? Mármint ha két gyerek is van és azok cuccai.
A Leaf meg tud tenni megállás nélkül 500 km-t telepakolva akár télen is?
A Leaf-et megkapod 10 millió alatt?

A különbözet mennyi?

Kár erről tovább beszélni, csak időpocsékolás.

A szennyezés kérdését hagyjuk, mert az elektromos autó is szennyez, csak nem ott, ahol használják.
A budapestiek egészsége meg nem az én felelősségem, addig, amíg a BKV buszok okádják a fekete füstöt tonnaszámra.

50 Ft /km útdíjat milyen alapon akarsz kiróni más autókra? Csak nem elektromos autókkal kereskedsz, mert akkor megértem az összes érvedet. :-)

Bejegyzés: Így vegyünk elektromos autót

Arcade Macho 2016.09.27. 09:35:02

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
sehol nem allitottam hogy MEGERI az elektromos
azt irtam hogyha 50 Ft / km utdijat kivetnenek az osszes tobbire akkor ugy mar eppen megerne

dizelekre meg meg tobbet kellene kivetni de ez mar mellekes...

Bejegyzés: Így vegyünk elektromos autót

Arcade Macho 2016.09.27. 09:24:28

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: "Szóval összegzem újra: az elektromos autó nekem szar üzletnek tűnik. Cáfolj kérlek!"

szoval szutyok dizellel szennyezed a budapestieket, es ezzel hencegsz...

en azt ALLITOTTAM hogy az elektromosnal fel milla szervizkoltseggel kevesebb van 150e km -nel
cafold legyszi tetelesen hogy a szamitasom miert ROSSZ!!!
milyen motorolajat raknal bele az elektromosba?
milyen kuplungot cserelnel elektromoson?

Bejegyzés: Így vegyünk elektromos autót

Arcade Macho 2016.09.27. 09:20:20

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: " elektromos, ami még akkor is csak egy nagyjából kétszemélyes szappandoboz, miközben a diesel egy közepes kombi, "

elobb nezd meg mirol beszelsz!

hu.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf
Tengelytáv 2700 mm
Hossz 4445 mm

en.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus_(second_generation,_Europe)
Wheelbase 2,640 mm (104 in)
Length
2004-07 Hatchback: 4,340 mm (171 in)
2005-07 Saloon: 4,480 mm (176 in)

Bejegyzés: Így vegyünk elektromos autót

2016.09.26. 22:44:33

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

De jó... ne vegyük az első évet, mert az extrém.
De akkor 10 évig évi 10.000 km az 100.000 km futás. HUF 33-mal megszorozva ezek szerint a Nissan Leaf 10 milliós árából még 6,7 milliót még vissza fogok kapni 10 év múlva!!!!! Haver!

Ez tényleg az évszázad üzlete, veszek is mindjárt 10 darabot.... jah nem...... hülyeség az egész.

Bejegyzés: Így vegyünk elektromos autót

2016.09.26. 22:41:33

@Arcade Macho: Amortizáció 33 HUF / km.... érdekes hozzáállás.
Mondjuk évi 10.000 km-t mész a kocsival. Akkor szerinted az első évben 330.000 Ft-ot fog esni a 10 milliós Nissan Leaf értéke....?! És ebben a szerviz is benne van? Ezt te sem gondolod komolyan!

Bejegyzés: Így vegyünk elektromos autót

2016.09.26. 22:36:53

@Arcade Macho: Akkor most olvasd el újra minden hozzászólásomat eddig!

Zanzásítom neked:
Igen, feljebb elismertem, hogy némileg magasabb a diesel szervizköltsége, ellenben 4.000.000 Ft-tal drágább az elektromos, ami még akkor is csak egy nagyjából kétszemélyes szappandoboz, miközben a diesel egy közepes kombi, amibe belefér a család cuccostul.
A maradék 4-0,5 = 3,5 millióból pedig megteszek 160-170.000 km-t, míg az elektromossal még 0 km-t mentél (pedig annak is van üzemanyagköltsége). Szóval összegzem újra: az elektromos autó nekem szar üzletnek tűnik. Cáfolj kérlek!

Bejegyzés: Így vegyünk elektromos autót

Arcade Macho 2016.09.26. 22:02:46

az elektromos autohoz meg hogy megerje, csak hasrautesszeru arakat irok, de a lenyeg azert ott van

atlag benzin km koltsege: 30 HUF / km
amortizacio / szerviz: 15 HUF / km
(4 millas autora, amire fel milla a szerviz es 300e km-re)

elektromos auto km koltsege: 15 HUF / km
amortizacio / szerviz: 33 HUF / km
(8 millas autora, ahol +2 milla az akksicsere plusz a szerviz es 300e km -re)

meg hozza lehetne szamitani a kezdeti extra finanszirozasi igenyt a elektromosra illetve az evi ketszeri autoberlest ami ~ 10-30 HUF / km -rel dobna meg a koltsegeket, 45Ft / km(ICE) vs 85Ft /km(EV) jon igy ki!

konnyen belathato hogy Budapesten egy 50 Ft / km utdij amit a nem tisztan elektromosokra vetnenek ki pluszba az ezt a szamitast siman megforditana, gyakorlatilag Budapesten ugyanannyi lenne az eletromos autot fenntartani, mint a masikat

Bejegyzés: Így vegyünk elektromos autót

Arcade Macho 2016.09.26. 21:13:27

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: " Eddig 3 új autót hajtottam 150.000 km-ig. Gyakorlatilag semmiféle bajuk nem volt a kopó alkatrészeken és a kötelező szervizeken kívül. "

a te allitasod 0 Ft

motorolaj ~ 200e
fekbetet + tarcsa csere ~ 140e, ez legyen +100e, mivel elektormosnal is kell nagy ritkan fekbetetet cserelni
kuplung ~ 70e
vezermuszij ~70e

ezeket az arakat az en osoreg automra irtam, gondolom az ujautonal ez meg masszivabb koltseg

tehat 0 vs 440e ...
de valo igaz nincsen semmi az elektromosban amitol az egyszerubb lenne :)))

Bejegyzés: Így vegyünk elektromos autót
süti beállítások módosítása