Alkatrészvilág

Alkatrészek-gyártók a nagyvilágból - 2.rész

2016. február 15. 11:27 - Cromax Autó

18560953_l.jpg

Legutóbbi cikkünk 9, világszerte is elismert autóalkatrész-gyártót mutatott be: szó esett az ATE mellett a Beru, a Bosal, a Bosch, a Cifam, a Denso, a Ferodo, a Takata és a Textar márkákról; mindegyik kiváló a maga nemében és a saját szakterületén belül.

Nem véletlen, hogy termékeik a legkeresettebbek közé tartoznak, és hogy a legnagyobb autómárkák választják őket hivatalos beszállítóként.

Az első részben megemlített 9 mellé most nézzünk újabb 8 neves, nagy gyártót, akik minőségi alkatrészek előállításával alapozták meg globális hírnevüket.

AJUSA

Az Ajusa egy spanyol cég, amit több mint negyven éve, 1972-ben alapítottak. A vállalat tömítések, hengerfej-csavarok és motoralkatrészek gyártásával foglalkozik, napjainkban pedig már az európai és a japán autók egyik legnagyobb beszállítójának számít.

Kiemelt partnere többek között a Seat és a Nissan, de velük együtt is a cég összesen száz fajta autótípushoz gyárt alkatrészeket.

Ahhoz, hogy a 250 négyzetméteres üzemből globális játékos legyen, sok ezernyi alapos és tökéletességre törekvő munkaóra kellett, és a mai konszern elmondhatja magáról, hogy nemcsak Japánban, hanem Észak-Amerikában, Brazíliában, Afrikában, Kínában, Oroszországban és Ausztráliában is van területi képviselője.

A gyártás és a forgalmazói tevékenység ma már 350 ezer négyzetméteren és számos országban folyik, az Ajusa pedig több tízezer terméket értékesít. Tömítésben egyértelműen ők az elsők.

Jellemző rá a kedvező ár, a megalkuvást nem tűrő minőség (többek között a csúcstechnológiás gyártósornak köszönhetően), valamint a környezettudatosság és a megfelelő garanciális háttér.

BREMBO

A Brembo bemutatásával maradunk a mediterrán területen, csak egy átugrunk a Tirrén-tengertől keletre. Az olasz cég 1961-ben jött létre, vagyis több mint félszáz éves tapasztalattal rendelkezik az autóalkatrészek gyártásában.

A márka az egyik legjelentősebb szereplője a féktárcsás piacnak, és kiváló saját fejlesztéseik olyan elitmárkákba kerülnek be, mint a BMW, a Porsche vagy a Mercedes. Nem elitmárka, de a Lancia vagy a Chrysler is patinás partnernek számít, és a cég rájuk is büszke.

A hetvenes évek óta ráadásul közeli szemlélői a Forma 1-es versenyeknek, hiszen a fékek esetében ők a Ferrari csapat hivatalos beszállítói; nem mellékesen a MotoGP-s Ducattival is együtt dolgoznak.

Talán az itt megszerzett tapasztalatoknak köszönhető, hogy a Maserati, a Ferrari és az Aston Martin is Brembo által gyártott féktárcsákat használ. Kínálatuk széles körű, és több mint ezerféle féktárcsatípus közül választhatnak a vásárlók.

CORTECO

A Corteco egy igazi szimering-specialista, amelyet 1932-ben alapítottak, szintén Olaszországban. Az általa gyártott kiváló termékeknek köszönhetően neve az olasz nyelvben egybeforrt a szimering kifejezéssel, ami nem valami véletlen műve, hanem a megbecsülés és elismerés jele.

A Freudenberg-csoport tagjaként a Corteco 52 országban forgalmazza termékeit, és a vásárlókat hatalmas választék várja: 18 ezernél is több a cikkszámmal rendelkező alkatrészeknek a száma. A cég napjainkban az egyik legnagyobb az utángyártott termékek piacán, illetve vezető szereppel bír a gyári minőségű pótalkatrészek terén.

Hogy miért? Azért, mert a minőségből sosem enged, és mert a háttérben komoly kutatás-fejlesztés dolgozik a folyamatos siker és megbízhatóság érdekében.

A szimeringek mellett a Corteco főtengelyekhez való ékszíjtárcsákat és egyéb rezgésvédelmi termékeket is gyárt.

CONTITECH

Az 1871-ben alapított Continental Aktiengesellschaft egy hannoveri (Németország) vállalat, amely először pneumatikus kerekekkel és futózott gumiabroncsokkal foglalkozott.

A cég azóta igencsak kinőtte az eredeti terveket, és az abroncsokat egy kicsit a háttérbe szorítva ma már a járműelektronika egyik úttörőjének számít: rendkívül fejlett és megbízható technológiát használnak nemcsak az autoelektronikai részegységek, hanem a mikroelektronikai áramköri modulok gyártásában is.

A gumi mint alapanyag azonban továbbra is fontos szerepet kap a vállalat életében, és a Contitech ebből a komponensből kiváló minőségű alkatrészeket gyárt. Ékszíjai, felfüggesztései és tömlői megbízható és tartós minőséget képviselnek.

A cég 2004 óta a világ nem abroncsgyártó gumiipari szektorának legnagyobb szereplője.

Mit kínál még a vásárlóknak a Contitech? Fékrendszereket, elektronikus menetstabilizáló rendszereket, alvázelektronikát, olajszenzorokat, komfortelektronikát, karosszériaelektronikát vagy épp hibridmeghajtású rendszerek elektronikai vezérlőegységeit.

GATES

A Gates egy amerikai világvállalat, ami 1911-ben jött létre azáltal, hogy az alapító, Charles Gates (az idősebb) felvásárolt egy Colorado államban található gumi- és bőrgyárat. Bár sok helyen az olvasható, hogy a Gates belga származású, de ez az információ helytelen, lévén a vállalat csak később jelent meg az európai piacon.

A cég szíjak, valamint víz- és üzemanyag szállítására alkalmas csövek gyártásával foglalkozik, és ezen a téren az egyik legnagyobb szereplő a piacon. Ismerve az általa gyártott termékeket, elmondhatjuk, hogy nem véletlenül van ott a cég, ahol, hiszen vezérműszíjaira tartósság és erős ellenálló-képesség jellemző.

Éppen ezért lehet a Gates beszállítója nemcsak az amerikai General Motorsnak és a Fordnak, hanem az olyan európai márkáknak is, mint az Audi, a BMW, a Fiat, a Peugeot vagy a Volkswagen.

A Gates egyaránt gyárt első beépítésű gyári termékeket, valamint utángyártott alkatrészeket, és mind a két esetben tökéletes minőséget kínál a vásárlóknak.

GLYCO

Vajon tévedhet-e egy olyan cég, amelynek termékeit több mint 10 millió autóba szerelik be évente? Egy olyan gyárialkatrész-beszállító, amely nemcsak személyautókhoz, hanem teherautókhoz és mezőgazdasági gépekhez is készít kiváló csapágyakat?

Persze minden lehetséges, de a Federal-Mogul tagjaként a Glyco neve mára összeforrt a német precizitással készülő minőségi csapágyakkal és csapágyhajtó rudakkal.

Az ok egyszerű: professzionális hozzáállás, széles körű választék és prémium kategóriás megoldások.

A Glyco csapágyai kedvező áron érhetők el, miközben a kiváló technológiának köszönhetően nemcsak a súrlódást csökkentik, de a kopást is megakadályozzák a kapcsolódó alkatrészek esetében.

LPR

Az LPR-t 1952-ben álmodták meg, de csak a vállalat csak 1977-ben alakult meg, mégpedig az autógyártás egyik fellegvárának tartott Olaszországban. Nézzük csak meg, hogy a német, az amerikai és a távol-keleti (japán) cégek mellett mekkora szerepet kapnak az alkatrészek gyártásában az olasz vállalatok.

Ez nemcsak a híres autómárkáknak, hanem az olyan beszállítóknak is köszönhető, mint az LPR, vagy a korábban említett Brembo és Conteco.

A cég fékalkatrészek gyártásával foglalkozik, az eltelt bő hatvan év tapasztalata és a kimagasló minőség miatt több autómárkának is beszállítója.

LPR-fékek persze inkább az olasz autókba kerülnek, így a Fiat, a Lancia, az Alfa Romeo és az Iveco is tőlük rendel, sőt, néha még a konkurens mondható Brembónak, Textarnak és Ferodónak is beszállítanak.

A középkategóriás termékeket gyártó bresciai cég az öreg kontinens egyik legjelentősebb fémalkatrész-gyártója, és bátran fordulhatunk hozzá, ha megbízható fékalkatrészeket, féltengelycsuklókat, féltengelyeket, fékfolyadékokat, fék-és kuplunghidraulikát szeretnénk vásárolni.

MAGNETI MARELLI

Miért ne maradnánk Olaszországban, a türkizkék tenger és a napsütés hazájában, hogy bemutassuk az olasz alkatrészgyártók másik nagy képviselőjét, a nem véletlenül híres Magneti Marellit?

Patinás és nagy múltra visszatekintő cégről beszélünk: a corbettai vállalatot 1919-ben alapították, mégpedig nem is akárkik. A Fiat mellett ugyanis az az Ercole Marelli volt az egyik szülő (és ahogy kivehető, a névadó), aki kiemelkedő személyisége volt a fémmechanikának.

A cég elektromos egységek és motorok gyártására specializálódott, és közel húsz országban van jelen több mint 30 ezer alkalmazottal.

A Magneti Marelli beszállítója a Fiat-csoportnak, a PSA-csoportnak, valamint amerikai és ázsiai márkáknak, így termékeit használja a Lancia, az Alfa Romeo, a Maserati, a Fiat, a Peugeot, a Citroën vagy épp a Ford.

A világ egyik legjelentősebb alkatrészgyártója, legyen szó gyári vagy utángyártott alkatrészekről, és egyértelműen a prémium kategóriát képviseli.

LUK

A LuK-kal visszatérünk a német gyártókhoz és a kimagasló német minőséghez: a szóban forgó cég gondoskodik ugyanis a modern autók hajtásláncairól, és globális beszállítóként több autógyártónak is elismert partnere.

A cég által gyártott kuplungokat bátran ajánlják a szakértők, és ők is kihangsúlyozzák, hogy minden negyedik legyártott autóba a LuK termékeit szerelik be. Jelmondatuk az innovációra és a vevőközpontú gondolkodásra helyezi a hangsúlyt.

Impozáns, és a LuK-nak van is oka a büszkeségre: partnernek választotta őt a BMW, Mercedes, az Audi, a Ford, a Škoda és a Volkswagen.

A vállalat a németországi Baden-Württembergben, Bühl városában jött létre, de már már több országban, így Magyarország mellett Nagy-Britanniában, Franciaországban, Indiában, Mexikóban és Koreában is van székhelye. A magyar üzemet 1996-ban hozták létre.

A LuK specialitásai közé tartoznak a tengelykapcsoló rendszerek, a váltómű komponensek és a torziós csillapítók.


A neves autóalkatrészeket gyártó cégek bemutatásának utolsó részében további 8 gyártóról rántjuk le a leplet, hogy az olvasó elmondhassa, a három poszt segítségével összesen 25 márkáról tudna beszélni egy baráti beszélgetésen, ahol a garázsban, sörrel az olajos tenyérben osztja meg bölcsességeit a többiekkel.


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alkatresz.blog.hu/api/trackback/id/tr208392068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása